Proportiile joase, asemanatoare unui coupe, ale Flextreme GT/E exploreaza potentialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care imbina maiestria sculpturala cu precizia germana, intr-un ansamblu optimizat pentru eficienta aerodinamica.

Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ inguste, pentru a reduce rezistenta la inaintare, utilizându-se pneuri 195/45, cu rezistenta redusa la rulare. Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer.
Admisia frontala de aer minima imbunatateste circulatia aerului in fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza in sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la inaintare.

Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.

Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii utilizând-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pâna la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.

Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pâna la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.


Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la zero la 100 km/h in mai putin de noua secunde.

Conceptul Flextreme GT/E reprezinta inca o etapa in strategia Opel aflata in curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.

Sursa: Opel