In primul rand, pretul motorinei l-a depasit pe cel al benzinei, atat in Europa Occidentala, cat si in Romania. Motivul: cresterea galopanta a pretului barilului de petrol la nivel mondial si trendul ascendent al cererii de motorina. De retinut este insa faptul ca 1 litru de motorina este, in medie, cu 5-7% mai scump decat 1 litru de benzina! Iar, la puteri egale, sa spunem 100-105 CP, un motor diesel mananca cu aproximativ 20% mai putin decat unul pe benzina. Daca facem un calcul, avantajul dieselului scade la 13-15%. Pretul de achizitie este unul factor deosebit de important, multi uitandu-se de doua ori in buzunar inainte de a-si cumpara o masina. Iar la acest capitol cistiga detasat "benzinarele". De exemplu, un model nou pe benzina, de clasa medie, este cu circa 8-10% mai ieftin decat omologul sau diesel (putere similara si acelasi nivel de echipare). Concret, vorbim despre o diferenta de pret de 1.000-1.500 de euro. Banii acestia ajung pentru benzina consumata in peste 10.000 km... De asemenea, aritmetica arata ca o masina diesel nu isi justifca existenta decat daca parcurge peste 25-30.000 de kilometri anual si merge mai mult la drum intins.