Am avut la teste un Auris cu motor pe benzina de 1,6 litri si 124 de cai putere. L-am incercat prin Bucuresti si imprejurimi pentru ca am vrut sa vad cum se comporta in conditii de trafic zilnic.

Masina este comoda la traficul bucurestean, desi nu are dotari care sa iasa din standard. Cockpitul soferului pare putin desprins din filme science-fiction. O tendinta specifica japonezilor, care nu a mers pana intr-acolo incat sa egaleze Honda Civic. Maneta schimbatorului de viteze este plasata pe consola centrala care se prelungeste cu un arc de cerc lasand spatii de depozite atat deasupra ei cat si sub ea. Forma acesteia nu permite insa montarea unei cotiere care ar face mai usoara calatoria lunga. In lipsa ei, soferul este obligat sa-si tina mana agatata de schimbatorul de viteze. Materialele folosite la interior sunt destul de bune, dar plasticul cromat care acopera consola si partile superioare ale usilor, este predispus la zgariere si jupuire, ceea ce-l face putin fiabil in timp. Aurisul este o Toyota tipica. Antifonarea buna face ca motorul sa nu fie simtit in habitaclu. Dintre caracteristile noului model ar fi de semnalat sistemul care nu permite pornirea fara apasarea temeinica a pedalei de ambreiaj sau iluminatul de bord tip Optitron.

Instrumentele Optitron sunt concepute pentru a mari vizibilitatea si pentru a reduce stresul vizual. Foloseste leduri pe fiecare cifra si pe acele indicatoare. Micsoreaza efortul ocular pentru a face indicatorale de bord vizibile indiferent de nivelul luminii ambientale. Aurisul dispune de indicatoare pentru schimbarea optima a treptelor de viteza. Cel mai probabil acestea au fost presetate la autovehicolul testat pentru un consum redus de combustibil pentru ca imi cerea sa trec intr-o treapta superioara imediat ce depaseam 2000 de rotatii/secunda. Masina este linistita, dispune de o acceleratie liniara fara sa sesizezi vreun zvac. Pozitia la volan este relativ inalta, comparabila cu a mini-suvurilor.