Masina nu aduce mai nimic nou la nivelul designului, ea putand fi privita ca un Q7 la o scara mai mica, usor modificat. Dealtfel germanii nici nu au considerat probabil necesar sa individualizeze mai mult masina, din punct de vedere estetic pentru ca au vrut sa pastreze pretul in limite competitive si...este vorba de un SUV compact premium…care oricum se va vinde avand in vedere popularitatea segmentului.

Q5 se lauda cu cel mai mare ampatament din segment, spun germanii, iar cei 2,81 metri ar trebui sa fie garantia unui spatiu interior mai mult decat suficient. Portbagajul are un volum de 540 de litri, care poate fi extins la 1.560 d elitri prin rabatarea banchetei spate.

Daca exteriorul nu este prea original, acelasi lucru se poate spune si despre interior. Plansa de bord foloseste reperele si estetica obisnuita de la modelele Audi.
Clientii noului Q5 vor putea alege fie un propulsor pe benzina fie unul din cele doua TDI-uri disponibile. Motorul pe benzina, de 2 litri TFSI dispune de turbocompresor si livreaza o putere maxiam de 211 CP. Cuplul maxim de 350 Nm este atins la 1.500 rpm si ramane la acesta valoare pana la 4.200 rpm. Cu acest propulsor Q5 accelereaza pana la 100 km/h in 7,2 secunde, ajunge la o viteza maxima de 222 km/h si consuma, in medie, 8,5 litri/100 km parcursi.
Cel mai mic motor diesel de pe Q5 este TDI-ul de 2 litri si 170 CP. Cuplul maxim este de 350 Nm. Cu acest motor masina accelereaza pana la 100 km/h in 9,5 secunde si atinge 204 km/h. Cinsumul mediu este de doar 6,7 l/100 km.

Cel mai puternic propulsor este TDI-ul de 3 litri, V6, care dezvolta 240 CP si 500 Nm. In cazul acestui motor, care consuma in medie 7,7 l/100 km, acceleratia 0-100 km/h se face in 6,5 secunde, iar viteza maxima este de 225 km/h.