Transmisia cu sapte trepte S tronic poate fi utilizata in diferite moduri. In modul de functionare complet automat computerul selecteaza treapta de viteza, mentinand disponibile programele D (conducere) si S (sport). Treptele de viteza pot fi comutate, de asemenea, manual cu ajutorul manetei schimbatorului de viteze sau, optional, prin intermediul pedalei situate pe volan – o comutare uimitor de rapida.

Noua transmisie de varf de la Audi asigura soferului comutari ale treptelor de viteza dinamice si confortabile, de o precizie si perfectiune nemaiintalnite. Acest tip de transmisie imbina economia uimitoare cu agilitatea si potentialul impresionant al unei deplasari sport.

Fiecare parte a transmisiei cu sapte trepte S tronic atesta ideile inovatoare ale celor de la Audi si standardele de calitate ale companiei ce nu lasa loc de compromisuri. Dispozitivele de fixare sincronizate acoperite cu fibra de carbon asigura contributia simultana a unei calitati si stabilitati de neegalat.

Gestionarea ultraexacta a ambelor ambreiaje multidisc a fost unul dintre cele mai importante obiective ale eforturilor depuse.

O caracteristica exclusiva a transmisiei S tronic cu sapte trepte de viteza este reprezentata de cele doua sisteme separate cu ulei.

Audi a conceput transmisia cu sapte trepte de viteza pentru a asigura atat senzatii de conducere uimitoare cat si economie de carburant constanta. Noul motor de top impresioneaza prin inalta sa eficienta. Unitatea sa inteligenta de comanda asigura un consum redus de carburant in modul de functionare automata a transmisiei.
De multi ani, Audi este forta motrice a dezvoltarilor din domeniul transmisiei. Introducerea tractiunii integrale quattro in anul 1980 a insemnat un punct de referinta in istoria tehnologiei auto.

Primul automobil Audi cu transmisie cu dublu ambreiaj a fost produs in noiembrie 1985: modelul Sport quattro S1, la volanul caruia s-au aflat Walter Röhrl si copilotul sau, Christian Geistdörfer, in cadrul Campionatului Mondial de Raliu. Transmisia cu dublu ambreiaj actionata electric, prevazuta, pentru modelul S1, cu o maneta scurta de comutare poate schimba toate cele cinci trepte de viteza intr-un interval extrem de scurt. O transmisie cu dublu ambreiaj a fost montata si la bordul modelului S1 in timpul antrenamentelor pentru victoria obtinuta dupa cursa impetuoasa din 1987, de pe traseul montan Pikes Peak din Colorado.