Spre comparatie, Martin Winterkorn, seful Volkswagen, a declarat, la finele anului trecut, ca Rusia va deveni in 2009 cea mai mare piata automobilistica a Europei, depasind Germania.

Winterkorn face aceste afirmatii pe fondul cresterii economice substantiale de care se bucura statul rus, precum si de usurinta cu care se pot obtine credite in Rusia.

Comentariul facut de inaltul responsabil german se aseamana cu remarcile directorului financiar al GM Europe, Luca Maestri, care a declarat la sfarsitul lui 2007 ca Rusia ar putea deveni a doua piata automobilistica a Europei in 2008.

La momentul actual, Rusia este a sasea mare piata de desfacere a automobilelor Suzuki din Europa, declara Toshihiro Suzuki, senior operating officer al companiei.

Cea mai mare piata europeana pentru Suzuki, in 2007, a fost Italia, unde compania a vandut 37.174 de automobile.

Pentru anul in curs, producatorul auto urmareste o crestere a vanzarilor de 32.000 de unitati auto, numarul acestora crescand cu 77% pana la 28.597 de masini, in 2007, fata de anul precedent.

Daca numarul vanzarilor va atinge pragul estimat, de 50.000 de automobile vandute anual, atunci Rusia ar deveni, incepand cu anul urmator, o piata de top in contextul european, afirma Suzuki, citat de Automotive News.

Totodata, PricewaterhouseCoopers a anuntat ca Rusia va deveni numarul unu pe piata de automobile din Europa pana in 2011, cu vanzari de aproximativ 96 miliarde dolari.

Anul trecut, Suzuki a facut primele demersuri in ceea ce priveste extinderea companiei catre estul Europei, achizitionand, pentru 115 milioane de dolari (73,1 milioane euro) viitoarea locatie a fabricii din St. Petersburg. Aceasta se va deschide in 2009 si are o capacitate de 30.000 de unitati automobilistice, scrie Automotive.