Toyota vinde de ceva vreme si in Romania un autovehicul hibrid - Prius. Este singurul autoturism ecologic din segmentul mic-mediu disponibil pe piata romaneasca. Guvernul Tariceanu, mare iubitor de mediu, nu si-a anuntat in nici un fel intentia de a sprijini patrunderea masinilor hibride in Romania, desi percepe anual sute de milioane de euro prin taxa de prima inmatriculare.
Cand m-am urcat prima oara intr-un Prius am avut senzatia ca ma aflu intr-un film science fiction. Parca nici un obiect dintr-o masina normala nu era la locul lui. Schimbatorul cutiei automatice seamana mai mult cu un buton de jucarie. E asezat langa volanul aplatizat sub forma unei farfurii zburatoare. Bordul e undeva in fata. Afiseaza, sub o mare lentila, doar viteza si pozitia schimbatorului: inainte, inapoi, parcare sau frana de motor. Frana de mana e la picior. Ca sa pornesti un Prius trebuie sa apesi pe frana. Piciorul nu trebuie sa plece de acolo pentru ca, altfel, Toyota hibrida se misca singura cu 5 km/h. Insesizabil si mai ales fara nici un fel de zgomot.
Este propulsata de motorul electric. Aici este si cheia economiei de combustibil si a emisie reduse de noxe. Faptul ca in traficul de Bucuresti motorul pe benzina de 1,5 litri e mai mult oprit. Este inlocuit de propulsorul electric de 67 de cai putere si un cuplu de 400 de N/m in clasa de turatii 1-1200 de ture/min, mai mare decat al unui motor diesel clasic V6, cum este cel pe Touaregul de 3 litri. Economia se simte bine la buzunar. Eu am parcurs, in cele cateva zile de drive test, 243 de km in Bucuresti. Trafic de saptamana si de weekend. Consumul de benzina a fost de 6,7 litri la suta. Incredibil pentru o masina de dimensiuni relativ mari, foarte comoda.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Amintiri din viitor.