"Campania isi propune sa prezinte o oferta informationala alternativa la discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana in Italia si Spania si sa asigure o reflectare coerenta si corecta a realitatilor romanesti in spatiul mediatic al Uniunii Europene, inclusiv in situatii de criza mediatica", se arata in comunicatul remis marti de ASG.

Directorul general din ASG, Dan Jurcan, a declarat pentru NewsIn ca din sumele alocate vor fi realizate spoturi video, machete de presa, bannere pe internet, un documentar despre romanii din cele doua tari cu tema "povesti de succes" si o pagina de internet dedicata acestei campanii. Va fi organizat totodata un eveniment intitulat "Casa Romania" - o casa unde fiecare camera va fi dedicata unei actiuni care sa promoveze Romania: degustare de produse si mancaruri traditionale sau proiectarea unor imagini cu imigrantii romani care s-au integrat.

Proiectul mai prevede organizarea de vizite ale ziaristilor italieni si spanioli in Romania. Ulterior, Agentia pentru Strategii Guvernamentale va face o evaluare a impactului campaniei.

Actiunile de comunicare prevazute in cele doua oferte vor incepe dupa semnarea contractelor, in a doua jumatate a lunii iulie 2008, informeaza NewsIn.