Cu o investitie initiala de 10.000 de euro si o echipa editoriala formata din trei persoane, redactia isi propune sa ofere stiri referitoare la viata bisericeasca din tara sau din strainatate: activitatea Patriarhului Bisericii Ortodoxe Romane, hotararile Sfantului Sinod, activitati desfasurate de eparhii, manastiri si parohii, scoli teologice si asociatii bisericesti, dialogul Bisericii cu societatea, dialogul interconfesional si interreligios.

"Pentru noi este un avantaj ca lucram in mediul Internet. Toate informatiile noastre se concentreaza pe site si astfel se economisesc multi bani. Pe langa echipa editoriala, avem corespondentii nostri - pe cei de la radio si de la televiziune (Trinitas - n.r). Noi venim ca sa facem o convergenta intre celelalte mijloace de comunicare", a declarat, pentru rompres, directorul agentiei, parintele Nicolae Dascalu.

Stirile vor fi disponibile gratuit pe site-ul agentiei, www.basilica.ro, iar unele vor fi traduse in limbile engleza, franceza si rusa.

Referitor la relatia cu presa laica, directorul agentiei, parintele consilier patriarhal Nicolae Dascalu, afirma ca va fi una "de respect si de cooperare", si nu de concurenta.

"Dorim sa oferim din munca noastra celorlalti, sa facem schimb de informatii, de stiri si asteptam si din partea dumnealor acelasi respect si aceeasi deschidere", a afirmat parintele Nicolae Dascalu.

Pe de alta parte, el a precizat ca agentia nu va difuza si stirile care nu pun Biserica intr-o lumina favorabila, intrucat "acest gen de informatii vin din alte surse", dar Basilica va prezenta pozitia oficiala a BOR.