"Proiectul initial prevede ca, dupa finalizarea acestui canal, inceput inainte de 89, Bucurestiul sa aiba doua porturi, unul in Sudul Capitalei, in localitatea 1 Decembrie, si unul in Estul Capitalei, la Glina. Pentru demararea acestui proiect este insa necesar ca doua sectiuni ale raurilor Arges si Dambovita sa treaca de la Ministerul Mediului la Ministerul Transporturilor", a declarat Sorin Cupsa pentru BloomBiz.

Totodata, directorul a precizat ca proiectul va fi realizat pe doua sectiuni ale raurilor, Oltenita - 1 Decembrie pe Arges si Budesti - Glina pe Dambovita, care vor trece de la Ministerul Mediului in administrarea Ministerului Transporturilor printr-o Hotarare de Guvern."Pentru ca acest proiect sa demareze este necesara semnatura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am inteles ca este o formalitate. Dupa ce va fi adoptata Hotararea de Guvern, atunci cele doua sectiuni vor trece in administrarea noastra in termen de 90 sau 120 de zile", a mai spus Sorin Cupsa, citat de Ziua.

"Pentru ca acest proiect sa demareze este necesara semnatura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am inteles ca este o formalitate. Dupa ce va fi adoptata Hotararea de Guvern, atunci cele doua sectiuni vor trece in administrarea noastra in termen de 90 sau 120 de zile", a spus Sorin Cupsa.

La finalizarea Canalului, lucrarile urmand sa dureze circa trei ani, Bucurestiul va avea un port cu o capacitate de 16 milioane tone pe an, in localitatea 1 Decembrie, si unul de patru milioane tone, la Glina, in Estul Capitalei.

Lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti au inceput in 1986, pe baza unui proiect realizat in 1982, dar
potrivit Curentul, ideea acestui proiect dateaza inca din 1929, cand Parlamentul a adoptat o lege privind construirea unui canal care sa transforme Capitala in port la Dunare. Constructia efectiva a demarat insa abia in timpul regimului comunist. Pana in 1990, s-au realizat peste 70 la suta din lucrari, dar dupa 1989 proiectul a fost abandonat, iar in 1994 a intrat, in mod oficial, in conservare. De asemenea, in proiectul initial s-a lucrat si la transformarea Dambovitei, care strabate Capitala, astfel incat sa poata fi realizat transport naval si pe acest rau, pe o lungime de 31 de kilometri.