Totodata, directorul a precizat ca proiectul va fi realizat pe doua sectiuni ale raurilor, Oltenita - 1 Decembrie pe Arges si Budesti - Glina pe Dambovita, care vor trece de la Ministerul Mediului in administrarea Ministerului Transporturilor printr-o Hotarare de Guvern."Pentru ca acest proiect sa demareze este necesara semnatura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am inteles ca este o formalitate. Dupa ce va fi adoptata Hotararea de Guvern, atunci cele doua sectiuni vor trece in administrarea noastra in termen de 90 sau 120 de zile", a mai spus Sorin Cupsa, citat de Ziua.
"Pentru ca acest proiect sa demareze este necesara semnatura ministrului Mediului, Attila Korodi, care am inteles ca este o formalitate. Dupa ce va fi adoptata Hotararea de Guvern, atunci cele doua sectiuni vor trece in administrarea noastra in termen de 90 sau 120 de zile", a spus Sorin Cupsa.
La finalizarea Canalului, lucrarile urmand sa dureze circa trei ani, Bucurestiul va avea un port cu o capacitate de 16 milioane tone pe an, in localitatea 1 Decembrie, si unul de patru milioane tone, la Glina, in Estul Capitalei.
Lucrarile la canalul Dunare-Bucuresti au inceput in 1986, pe baza unui proiect realizat in 1982, dar
potrivit Curentul, ideea acestui proiect dateaza inca din 1929, cand Parlamentul a adoptat o lege privind construirea unui canal care sa transforme Capitala in port la Dunare. Constructia efectiva a demarat insa abia in timpul regimului comunist. Pana in 1990, s-au realizat peste 70 la suta din lucrari, dar dupa 1989 proiectul a fost abandonat, iar in 1994 a intrat, in mod oficial, in conservare. De asemenea, in proiectul initial s-a lucrat si la transformarea Dambovitei, care strabate Capitala, astfel incat sa poata fi realizat transport naval si pe acest rau, pe o lungime de 31 de kilometri.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Capitala va avea doua porturi .