Intr-un comunicat remis ieri presei, UTI spune ca „anumite aspecte (ale raportului preliminar - n.r.) sint prezentate ambiguu, fapt ce poate afecta imaginea companiilor UTI si GEMMO, precum si a angajatilor direct implicati“.
O prima observatie este ca nu s-au analizat „activitatile persoanelor si institutiilor/companiilor direct implicate prin raportarea la regulamentele si procedurile aplicabile in vigoare“. In al doilea rind, UTI obiecteaza impotriva faptului ca includerea firmei in comisie s-a facut de abia cu trei-patru ore inainte de publicarea raportului preliminar.
Raportul preliminar a precizat ca a existat o neconcordanta in comunicarea dintre turnul de control si echipajul utilitarei UTI aflate pe pista. Firma precizeaza ca, potrivit procedurilor, turnul mai intii trebuia sa se asigure de disponibilitatea pistei si de abia apoi sa dea liber la decolarea aeronavei. Potrivit raportului preliminar, turnul a incercat sa contacteze (fara succes) echipajul utilitarei de abia la 33 de secunde dupa ce a dat autorizarea de decolare. Chiar daca utilitara nu a putut fi contactata, procedurile in vigoare impuneau ca un echipaj al aeroportului sa se deplaseze pe pista pentru a verifica disponibilitatea pistei, afirma UTI.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului UTI vrea sa-si 'repereze onoarea' in accidentul de pe Otopeni.