Vestea rea este ca studiile platite din bugetul de stat sunt valabile doar trei ani, dupa care trebuie reactualizate. Acum, pentru constructia respectivelor drumuri, este nevoie de alti bani, luati tot din buget. Fiecare ministru nou-venit la conducerea Transporturilor a schimbat lista prioritatilor, iar strategia de modernizare a drumurilor nationale si constructia de autostrazi a cam ramas in urma. Asa se face ca, desi au fost realizate studii de fezabilitate pentru diferite autostrazi sau drumuri nationale, care au costat miliarde de lei vechi, in prezent este nevoie ca acestea sa fie reactualizate.

"Avem studii de fezabilitate realizate inca din 2000, de cand la conducerea ministerului era Miron Mitrea. De exemplu, pentru autostrada Bucuresti - Brasov, studiul realizat in anul 2000 nu a mai fost valabil si a fost nevoie de reactualizarea lui. Un studiu de fezabilitate este valabil trei ani, dupa care, daca nu au fost bani pentru realizarea proiectului, se reactualizeaza", a explicat Mariana Capra, director adjunct tehnic in cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).