Vechiul Pod Baneasa a fost demolat fara dificultate. Traficul in zona trebuia fluidizat, astfel incat lucrarile au fost rapide. Plus ca fondurile europene din care este finantata constructia au si ele niste termene-limita. Faptul ca podul era monument istoric a fost un amanunt scapat din vedere de Ministerul Transporturilor.

Acum cand isteria devierii traficului din cauza lucrarilor de la Podul Baneasa nu mai e de actualitate, perioada blocajului prinde sa devina temei de bancuri si ironii. Reconstructia Podului Baneasa ramane cea mai recenta blocada care a sondat, printre altele, rezistenta nervoasa a bucurestenilor. Exercitiul a iesit ca la carte: ziarele au radiografiat isteria, Videanu nu a ezitat sa prelungeasca durata blocajului, asezonand tensiunea, iar bucurestenii au invatat sa o ia la pas. Daca s-ar fi facut zilele acelea un sondaj printre locuitorii Capitalei, la intrebarea "care este principala dumneavoastra asteptare?", este foarte posibil ca ponderea cea mai mare s-o fi avut raspunsul "finalizarea constructiei Podului Baneasa".

In timpul asta, Ministerul Transporturilor nu statea nicicum cu mainile in san, ci incerca sa grabeasca ritmul demolarii vechiului pod si ridicarii celui nou. Prins in mrejele grabei, insa, i-a scapat din vedere ca numitul pod era un monument istoric de grupa valorica B.

COMPLICITATE MUTA

Podul Baneasa era inclus pe lista monumetelor istorice din 2002, fiind o constructie facuta de nemti pe vremea lui Carol al II-lea si era parte a complexului Miorita, format din gara, fantana si pod. Iar culeele podului erau imbracate in stemele provinciilor istorice.