In bransa li se spune "pirati". Percep chiar si 80.000 de lei pe kilometru si cistiga doar la o cursa intre 1 si 1,5 milioane de lei vechi, cam cit cistiga in mod normal, intr-o zi, un taximetrist de la o firma privata. Se bazeaza pe naivitatea si neatentia clientilor lor. Au citeva locuri cu vad in Bucuresti, pe care au pus stapinire: Gara de Nord, mall-urile din Vitan sau Militari, Unirea, aeroporturi etc. Pe portierele masinilor taximetristilor "pirati", pretul de pornire intr-o cursa este unul modic, in jur de 7.990 de lei vechi, si este scris mare si ingrosat. Sub acest pret sint trecute preturile pe kilometru, mult mai mici ca dimensiune. Ele variaza de la 39.990 pina la 79.990 de lei vechi. O data ce te-ai urcat la ei in masina si ti-au pornit aparatul de taxat, nu ai altceva de facut decit sa-i ceri sa opreasca, sa-i achiti si sa te dai jos, asta in cazul fericit in care ai observat ca are un tarif exagerat de mare.

Daca nu ai bagat de seama si ai ajuns la destinatie, atunci scrisnesti din dinti si ii achiti cursa, pentru ca totul este legal, prin votul autoritatilor care conduc Capitala.

La Gara de Nord se vineaza "gistele"

In limbajul taximetristilor, cei mai buni clienti sint "gistele", adica oamenii simpli, din provincie, care vin pentru prima data in Bucuresti si au impresia ca preturile la taxiuri in Capitala sint la fel ca in orasele de unde vin ei. "Gistele" sint vinate direct de pe peron, dupa ce a sosit trenul. Clientii naivi, in special cei cu bagaje, sint intimpinati direct de "pirati" imediat dupa ce au coborit din tren. Ii intreaba unde merg si daca au nevoie de un taxi. Apoi, ei le cara bagajele, ii duc la masina si pornesc in cursa. Cind ajung la destinatie si li se spune pretul, clientii se blocheaza. "O cursa Gara de Nord - Militari poate sari de un milion si jumatate de lei", povesteste un taximetrist de la o firma privata.