OPERATIUNE - Avionul groazei a fost luat de pe camp   La aproape o luna de cand “zace” in ograda Otopeniului, mai exact de la accidentul aviatic petrecut in penultima zi a lui 2007, “avionul groa­zei” a fost

OPERATIUNE - Avionul groazei a fost luat de pe camp

La aproape o luna de cand “zace” in ograda Otopeniului, mai
exact de la accidentul aviatic petrecut in penultima zi a lui 2007, “avionul
groa­zei” a fost mutat, in sfarsit, du­mi­ni­ca seara in hangarul tehnic al
aeroportului. Ope­ra­ti­unea propriu-zisa a durat 12 ore.

Dupa ce Jurnalul National a tras vineri un semnal de alarma in
legatura cu pre­zen­ta pe gazonul verde din apropierea pistei aeroportului a
aeronavei implicate in accidentul consumat la finele lui 2007, iata ca ieri
minunea s-a intamplat. “Avionul terorii”, sprijinit in aripa stanga si expus ca
la muzeu pe campul din apropierea pistei, spre disperarea celor care au decolat
si au aterizat de pe si pe Henri Coanda in tot acest timp, a fost mutat intr-un
hangar tehnic de pe Otopeni.

PREGATIRILE! Ostilitatile de mutare a aeronavei de 60 de tone au
fost pregatite intr-o mare secretomanie
(cel putin tinute departe de ochii presei!). Din declaratiile celor din cadrul
companiei, pregatirile de ridicare nu au fost deloc floare la ureche. Dimpotriva.
Executata de o firma olandeza, aflata sub contract cu TAROM, operatiunea s-a
dove­dit a fi una complexa si extrem de dificila. “Nu este deloc asa de usor
cum va imaginati. Noi ne-am planificat mai demult operatiunea de ridicare a
aeronavei, dar de fiecare data a intervenit cate ceva care ne-a impiedicat sa
ne ducem la bun sfarsit actiunea. Ne credeti sau nu, pregati­rile au durat
aproape o saptamana”, ne-a spus Gelu Barla, director ge­neral in cadrul TAROM.

PAS CU PAS. Dupa
grele in­cer­cari, aparatul a fost in sfarsit ridicat duminica seara si asezat
pe niste perne pneumatice aduse special din Olanda pentru operatiune. Imediat
ce lucratorii au rezolvat cu brio primul pas, s-a trecut la cea de-a doua
mutare. Si anume, lucrarile de nivelare, efectuate in jurul si pe traiectoria
aparatului. Odata demontate capacele de pe motorul avariat, in momentul in care
aeronava a fost echilibrata, au fost golite rezervoa­re­le de kerosen, avionul
fiind rotit apoi pe un arc de cerc de 15 metri. “De­pla­sa­rea s-a facut prin
ancorarea jambei (n.r. - piciorul trenului de aterizare de care sunt prinse rotile
avi­o­nu­lui) drepte cu un cablu tractat de o masina dotata cu troliu. Numai
da­ca va ganditi ca actiunea propriu-zisa a inceput dimineata pe la ora 8:00 si
s-a in­che­iat seara, cam pe la aceeasi ora, o sa va dati seama de
complexitatea ei. In plus, avionul a
fost rulat, iar pe par­curs ne-am confruntat si cu ris­curi de impotmolire si
de infundare”, ne-a mai spus Bar­la. Mai mult, specialistii au afirmat ca
avionul nu va mai zbura niciodata, el urmand sa fie dezmembrat. Conform declaratiilor
facute de

Alex­an­­dru Ciuca, presedintele Co­mi­siei de Ancheta
declansata dupa accident de Ministerul Transporturilor, rezultatele in acest caz vor aparea pe la mijlocul
lunii februarie.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.