Din 21 octombrie, clientii operatorilor de telecomunicatii vor putea beneficia de portabilitatea numerelor, serviciu care le permite utilizatorilor de telefonie sa isi pastreze acelasi numar de telefon atunci cand decid sa devina clienti ai altor f

Din 21 octombrie, clientii operatorilor de telecomunicatii vor putea beneficia de portabilitatea numerelor, serviciu care le permite utilizatorilor de telefonie sa isi pastreze acelasi numar de telefon atunci cand decid sa devina clienti ai altor furnizori. Legislatia care reglementeaza acest tip de operatiune a fost adoptata in aceasta luna, intrand in vigoare la 21 ianuarie .

PROCEDURA. In termen de 10 zile de la depunerea unei cereri la furnizorul la care este client (abonat sau posesor de cartela pre-paid), orice utilizator va avea posibilitatea sa isi schimbe operatorul fara sa isi piarda numarul, indepartandu-se astfel "o bariera importanta din calea dezvoltarii concurentei in sectorul comunicatiilor”, a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, Dan Georgescu. Portarea numerelor de telefonie fixa catre retele de telefonie mobila si invers nu va fi posibila. Utilizatorii nu vor fi facturati pentru portarea numarului, costurile urmand sa fie suportate de operatorul in favoarea caruia se face transferul (operatorul acceptor). Exista posibilitatea ca operatorul acceptor sa decida transferarea unei partI din aceste costuri in seama utilizatorului, prin perceperea unor tarife, existand insa obligatia ca aceste tarife sa fie accesibile.

INFORMARE. Companiile de telefonie vor oferi gratuit informatii privind procedura de depunere si validare a cererii de portare. Totodata, pentru ca numerele nu mai pot fi asociate unei anumite retele, operatorii sunt obligati sa informeze utilizatorii cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv. Furnizorii care practica tarife diferite in functie de reteaua de destinatie a apelului au obligatia de a transmite utilizatorilor un ton distinctiv in momentul in care acestia initiaza un apel care se va termina intr-o alta retea decat cea din care apeleaza. Utilizatorii vor avea la dispozitie si o aplicatie web prin care pot afla daca un anumit numar a fost portat.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.