Grupul auto indian Tata Motors a prezentat, saptamana trecuta, cel mai ieftin autoturism din lume (vezi ilustratia alaturata), redefinind cica standardele din industria de profil privind costurile de productie. Eu zic insa ca indienii ar trebui sa-i
Grupul auto indian Tata Motors a prezentat, saptamana trecuta, cel mai ieftin autoturism din lume (vezi ilustratia alaturata), redefinind cica standardele din industria de profil privind costurile de productie. Eu zic insa ca indienii ar trebui sa-i plateasca drepturi de autor moral lui nea' Nicu... Ce, Lastunul nu a fost masina? si dupa cum arata fisa tehnica, chiar mai buna.
Goana dupa senzational a presei creste tirajul ziarelor si audienta posturilor de televiziune, astfel de subiecte "usurele" si de multe ori umflate fiind pe placul unui procent destul de mare de oameni. Dar nu trebuie sa cadem in derizoriu. si nici sa nastem "gaini cu trei picioare" numai de dragul cifrelor. Este si cazul asa zisului "cel mai ieftin autoturism din lume", lansat cu surle si trambite de Tata. Subiectul vuieste in presa din intreaga lume. Dar eu ma intreb cati din autorii materialelor video, audio sau scrise si-ar cumpara o astfel de "masina" si ar merge cu ea? Lasam la o parte faptul ca pe 80% din piete i-ar fi interzis dreptul de circulatie din ratiuni de siguranta sau poluare...
Din punctul meu de vedere, in anul in care ne aflam, noul model Tata nu poate fi considerat un autoturism. Cel mult un vehicul sau o masinuta de plimbat prin parcul de distractii! Nu vreau sa credeti ca nu apreciez ideea sau ca mi s-a urcat democratia la cap. Dar nici in "Epoca de piatra" nu ne putem intoarce. Nu tu elemente de siguranta, unele elemente ale caroseriei sunt legate prin piese de plastic si nu cum se obisnuieste, prin unele de metal. Structura de rezistenta, daca exista, cine stie din ce e facuta, motorul respecta normele din India (Euro "14"???), etc.. De ABS, aer conditionat si alte dotari de acest fel nici nu se pune problema.
Mai mult, Lastunul (Dacia 500) a aparut in urma cu 28 de ani. si fisa tehnica a Lastunului arata parca mai bine decat a modelului Tata 2008. In 1980, Ministerul Industriei Constructiilor de Masini al Republicii Socialiste Romania a primit sarcina de a realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2±2 persoane, viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km. Zis si facut. Solutia: un autoturism cu caroserie in trei usi, tractiune fata si motor transversal. Caroseria era alcatuita din rasini sintetice. Iar dupa incercari si teste s-a ajuns la un motor cu doi cilindri raciti cu aer, de 499 cmc si 22.5 CP - consum 3.3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h. Intr-un cuvant, Lastun.
Modelul Tata este echipat cu un motor de 30-35 CP, amplasat in spate, are un portbagaj de dimensiunile unei serviete si se spune ca atinge in siguranta 70 km/h. Deci, Lastunul e mai smecher si a fost conceput si acum aproape 30 de ani. si din cate stiu era si mai ieftin de 2.500 de euro. Asa ca noului model i s-ar potrivi numele de "Tata-Lastun". Mama a fost nea' Nicu. (S.R.N.)


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.