Specialistii gigantului american lucreaza la proiectul privind instalarea noilor linii de productie. Aproximativ 1.000 de muncitori ai Daewoo au fost trimisi temporar acasa din cauza vanzarilor slabe din ultimele luni.

Cu toate ca autorita
Specialistii gigantului american lucreaza la proiectul privind instalarea noilor linii de productie. Aproximativ 1.000 de muncitori ai Daewoo au fost trimisi temporar acasa din cauza vanzarilor slabe din ultimele luni.

Cu toate ca autoritatile romane nu au primit un raspuns de la Comisia Europeana in ceea ce priveste deblocarea contractului de privatizare pe care compania Ford l-a semnat pentru preluarea Automobile Craiova, constructorul american de automobile si-a trimis deja primele echipe de specialisti in Banie. In prezent, 15-20 de specialisti studiaza modalitatile de implementare a noilor linii de productie. "Vin saptamanal, prin rotatie. Vor sa stie ce nevoi de echipamente avem, pe ce amplasamente, care sunt problemele de mediu etc.", a precizat Ovidiu Cioroianu, liderul sindical de la Daewoo Craiova. "In permanenta este cineva aici de la Ford, lucreaza pentru implementarea noilor instalatii", a spus, la randul sau, Ion Ion, directorul general al societatii. Acesta a mai precizat ca unele mijloace de productie ar putea fi usor modificate pentru a fi adaptate la necesitatile Ford, in timp ce altele trebuie inlocuite. Americanii au semnat contractul pentru preluarea fabricii de automobile in septembrie 2007. La scurt timp insa, autoritatile de la Bruxelles au declansat o ancheta in cazul Daewoo, suspect de ajutoare de stat. Ford a platit 57 de milioane de euro pentru pachetul de 49% din actiunile Automobile Craiova SA (ACSA) - societatea prin care statul controla Daewoo Craiova -, dar a facut si multe promisiuni: o productie anuala de 300.000 de masini si 300.000 de motoare dupa patru ani de la preluare, cresterea personalului la 7.000-9.000 de salariati, investitii directe de 675 de milioane de euro si cheltuieli totale de un miliard euro. Ancheta Comisiei Europene face insa ca toate aceste promisiuni sa fie asteptate cu sufletul la gura de cei 3.900 de salariati ai fabricii.

Matiz, pana vine Ford
Uzina craioveana a sistat productia de automobile de la 1 ianuarie 2008, din cauza vanzarilor foarte slabe din ultimele luni. Peste 1.000 de muncitori au fost trimisi acasa de sarbatori, cu 75% din salariu. Recent insa, conducerea firmei a anuntat ca va relua fabricarea modelului Matiz la 1 februarie si va continua pana ce Ford se va instala in Banie.
Potrivit reprezentantilor companiei, fabrica de la Craiova a incheiat in decembrie 2007 un contract cu General Motors Daewoo Auto Technology (GM DAT) pe o perioada de opt ani, timp in care va produce piese de schimb pentru toate modelele de autoturisme fabricate aici. In prezent, fabrica produce doar motoare si cutii de viteze pe care le exporta, pe baza unor contracte reactualizate in decembrie, clientilor traditionali: GM DAT, ZAZ Ucraina, Daewoo Egipt si in Uzbekistan.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.