Cele doua echipe si-au prezentat monoposturile pentru 2008 si ambaleaza deja motoarele in sesiunile de antrenamente din Spania

Mai avem doua luni pana cand, pe 16 martie, la Melbourne, se va da startul noului sezon in Formula 1. Normal, a
Cele doua echipe si-au prezentat monoposturile pentru 2008 si ambaleaza deja motoarele in sesiunile de antrenamente din Spania

Mai avem doua luni pana cand, pe 16 martie, la Melbourne, se va da startul noului sezon in Formula 1. Normal, a inceput agitatia, se ambaleaza motoarele, iar acem este "sezonul" prezentarilor noilor monoposturi, acolo unde este cazul.
Cinci echipe, Ferrari, BMW Sauber, Honda, Red Bull si Super Aguri, sunt cele care si-au pastrat aceeasi piloti si in sezonul 2008 al Formulei 1. Cinci nume noi se afla la primul lor sezon intreg ca piloti oficiali: brazilianul Nelson Piquet Jr. la Renault, japonezul Kazuki Nakajima la Williams, germanul Timo Glock la Toyota, francezul Sebastian Bourdais si germanul Sebastien Vettel la Toro Rosso. Finlandezul Kimi Raikkonen va purta nr. 1 pe monopostul sau Ferrari, in calitate de campion mondial, in timp ce Lewis Hamilton (McLaren) va avea nr. 22, din cauza retrogradarii echipei sale pe locul 11 in clasamentul constructorilor ca urmare a afacerii de spionaj de la Ferrari.
Ferrari si-a prezentat monopostul F2008
Una dintre cele mai "grabite" echipe a fost Ferrari, campioana mondiala in 2007 la piloti si la constructori, care deja si-a prezentat, la sediul de la Maranello, noul monopost pentru sezonul 2008, numit F2008. Este vorba de cea de-a 54-a versiune a monopostului "calutului cabrat", al carui nume de cod este "659".
Principala noutate a F2008 este amplasarea unui sistem electronic de control (SECU), toate monoposturile trebuind sa fie echipate cu acest sistem din sezonul viitor. Printre alte elemente care trebuie schimbate la nivelul regulamentului figureaza cutiile de viteza, care vor trebui utilizate timp de patru Grand Prix-uri, precum si alte echipamente de securitate, in special castile purtate de piloti. Au fost retrase mai multe elemente care ajutau la conducere, intre care sistemele de control al tractiunii si demarajul electronic asistat. Toate aceste modificari au fost facute pentru o crestere a greutatii noului monopost, chiar daca acesta va arata altfel la primul Grand Prix al sezonului, la 16 martie, in Australia.
Finlandezul Kimi Raikkonen, campion mondial en titre, care va efectua primele tururi de pista cu F2008 pe circuitul de la Fiorano, crede ca va avea nevoie de putin timp pentru a se adapta noului monopost. "Exista numeroase inovatii, mai ales renuntarea la sistemul de control al tractiunii. Va fi mult mai greu pe timp de ploaie", a precizat pilotul finlandez. La randul sau, brazilianul Felipe Massa s-a declarat entuziasmat de noul monopost: "Nu am copii dar, pentru echipa, este ca nasterea unui nou copil. Este o zi speciala. De acum trebuie sa muncim mai mult pentru a ne asigura ca acest copil creste si devine cat mai rapid. Tot sezonul 2008 se va invarti in jurul acestui copil. Sper ca ne va oferi mijloacele de a creste", a spus Massa.
Avantajul McLaren
McLaren are un avantaj net fata de celelalte scuderii la inceputul sezonului 2008 de Formula 1, datorita faptului ca furnizeaza un sistem electronic pe care il fabrica alaturi de Microsoft, este de parere directorul executiv Jean Todt, de la Ferrari. SECU (Standard Electronic Control Unit), produs de McLaren Electronic Systems si Microsoft, este marea noutate a sezonului 2008 impus pentru echipele participante. "Am fi preferat ca acest dispozitiv pentru toate echipele sa fie construit de o alta companie. Trebuie sa acceptam ca McLaren si Microsoft au dezvoltata cea mai buna varianta. Este evident, ca cel putin la inceputul anuluio, McLaren va fi in avantaj", a declarat Todt, care a predat fraiele echipei Ferrari lui Stefano Domenicali.
Final de cariera pentru Ron Dennis?
Cariera lui Ron Dennis la conducerea echipei britanice McLaren Mercedes ar putea ajunge la final, in cazul in care constructorul german va prelua controlul majoritar asupra team-ului ce isi are sediul la Woking. "Mercedes Benz se afla la punctul de a prelua pachetul majoritar al McLaren Group, o mutare care ar putea duce la finalul carierei lui Ron Dennis in fruntea echipei britanice de Formula 1. Posibila preluare a parut ca fiind mai aproape odata cu prezentarea noului monopost MP4-23 pentru sezonul 2008, la Muzeul Mercedes din Stuttgart. A fost pentru prima data, in 13 ani de parteneriat, cand McLaren si-a prezentat noul model "acasa" la Mercedes, desi prezenta neasteptata a detinatorului drepturilor comerciale ale Formulei 1, Bernie Ecclestone, ar fi putut semnala iertarea formala de pacate a echipei britanice, dupa implicarea acesteia in scandalul de spionaj din sezonul 2007. Faptul ca Ron Dennis a stat mai retras la conferinta de presa, prilejuita de prezentarea noului monopost, a alimentat zvonurile potrivit carora presedintele McLaren, in varsta de 60 de ani, ar putea avea parte de o retragere demna, prin aceasta semiretragere", noteaza The Guardian.
Un purtator de cuvant al McLaren a declarat ca, in acest moment, nu sunt planuri de anuntare a unei eventuale preluari, dar in momentul in care un director din cadrul McLaren a fost intrebat daca Mercedes se afla in cursa de cumparare a unei parti mai mari de actiuni, acesta a raspuns: "Cred ca si-ar dori asta".
Mercedes a cumparat, in urma cu opt ani, 40 la suta dintre actiunile McLaren Group, in schimbul sumei de 300 de milioane de dolari. Intelegerea a permis celor de la McLaren sa devina primul constructor independent care a dezvoltat un model pentru producatorul german, Mercedes SLR McLaren. Mercedes si-a mentinut intentia de a controla pachetul majoritar la McLaren, chiar daca acesta a fost trecut pe plan secund, ca urmare a concentrarii constructorului german asupra parterneriatului cu Chrysler din Statele Unite ale Americii. De curand, alte 30 de procente ale McLaren au fost vandute catre o ramura a comertului apartinand de guvernul regatului Bahrain, ceea ce face ca Ron Dennis si Mansour Ojjeh, de la TAG, sa controleze fiecare cate 15 procente.
Hamilton, inca patru sezoane
Britanicul Lewis Hamilton a semnat un contract cu McLaren-Mercedes pana in 2012, urmand sa primeasca in acesti ani aproape 94 de milioane de euro, a anuntat publicatia spaniola Marca. Desi informatia nu este oficiala, McLaren nu a dezmintit-o. Potrivit Marca, in 2007 Hamilton avea un salariu de 700.000 de dolari, primind si mai multe bonusuri pentru punctele obtinute si care i-au adus locul doi in clasamentul pilotilor. In 2008, el va castiga 17 milioane, urmand sa-i mai fie acordate inca sase milioane in cazul in care va reusi sa devina campion. Sumele vor creste anual pana in 2012. "Acest tip de contract nu este obisnuit in Formula 1, unde pilotii semneaza doar pe o perioada scurta, insa relatia McLaren-Hamilton este una speciala. Lewis a primit un cadou frumos, mai ales ca implineste 23 de ani", scrie Marca.
Marele absent
Ralf Schumacher, fratele mai mic al lui Michael Schumacher, nu si-a gasit echipa, astfel ca a decis sa isi ia o pauza sportiva de un an. Aflat in cautarea unui monopost dupa expirarea contractului cu Toyota, pilotul german in varsta de 32 de ani a facut teste cu Force India, realizand al 20-lea si cel mai slab timp pe circuitul Jerez de La Frontera. De asemenea, Michael Schumacher l-a sfatuit pe fratele sau sa se retraga: "I-am spus ca sunt destule lucruri in viata care aduc tot atata placere ca si Formula 1", a spus Michael Schumacher. Ralf a evoluat de-a lungul carierei pentru Jordan (1997-98), Williams (1999-2004) si Toyota (2005-07), iar recent si-a oferit serviciile echipei McLaren-Mercedes pentru a-l inlocui pe Fernando Alonso. El a incheiat 2007 pe locul 16, cu 5 puncte, cea mai slaba clasare de la debutul in Formula 1. "Schumi II", cum i se spune in Germania, are in palmares 6 victorii si 27 de locuri pe podium, din 180 de Grand Prix-uri disputate.
Toyota
Dupa Ferrari si McLaren Mercedes, echipa Toyota si-a prezentat, la centrul tehnic de la Koln, noul monopost TF108 cu care va concura in sezonul 2008. Pilotul echipei, italianul Jarno Trulli, care va evolua pentru al patrulea sezon la Toyota, a declarat ca este foarte fericit pentru recuperarea "controlului monopostului", potrivit noilor tehnologii implementate de inginerii echipei.
Piloti & Echipe
Ferrari
Kimi Raikkonen (Finlanda)
Felipe Massa (Brazilia)
BMW Sauber
Nick Heidfeld (Germania)
Robert Kubica (Polonia)
RENAULT
Fernando Alonso (Spania)
Nelson Piquet Jr. (Brazilia)
Williams Toyota
Nico Rosberg (Germania)
Kazuki Nakajima (Japonia)
Red Bull Renault
David Coulthard (Anglia)
Mark Webber (Australia)
Toyota
Jarno Trulli (Italia)
Timo Glock (Germania)
Toro Rosso
Sebastien Bourdais (Franta)
Sebastian Vettel (Germania)
Honda
Jenson Button (Anglia)
Rubens Barrichello (Brazilia)
Super Aguri Honda
Takuma Sato (Japonia)
Anthony Davidson (Anglia)
Force India
Adrian Sutil (Germania)
Giancarlo Fisichella (Italia)
McLaren Mercedes
Lewis Hamilton (Anglia) -
Heikki Kovalainen (Finlanda)


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.