Cel putin 40.000 de bacauani ingheata de frig in propriile case dupa ce cazanul de abur industrial al CET Bacau, furnizorul de energie termica si apa calda, a explodat in cursul zilei de 9 ianuarie. Conducerea CET a facut publica informatia abia ac

Cel putin 40.000 de bacauani ingheata de frig in propriile case dupa ce cazanul de abur industrial al CET Bacau, furnizorul de energie termica si apa calda, a explodat in cursul zilei de 9 ianuarie. Conducerea CET a facut publica informatia abia acum, dupa ce a vazut ca nu ajunge la nici un fel de intelegere cu E-ON.

"Din cauza socurilor de tensiune in sistemul electric a explodat cazanul. Noi avem un sistem de protectie automatizat, care, in conditiile socurilor de tensiune, opreste funtionarea instalatiilor. Din fabricatie acest sistem este prevazut cu un numar de maximum trei reporniri in aceeasi zi. Socurile repetate, de 10, 15 ori pe zi au dereglat sistemul de protectie, au dat senzorii peste cap, si toata nebunia a dus la explozia sistemului de evacuare al cazanului. Acum cazanul este partial avariat si nu va fi pus in functiune cel putin doua luni. In acest moment luam abur industrial de la Sofert, ca sa nu inghete instalatiile de termoficare, dar asta este o solutie provizorie si deloc satisfacatoare pentru consumatorii casnici", a spus Vasile Dragusanu, directorul CET Bacau. Problemele nu se opresc insa doar la centrul de comanda al CET si la cazanul explodat. Si cele 48 de puncte de termoficare din oras sunt complet automatizate si monitorizate de la centrul de comanda din societate, deci nu este deservit de salariati. "La 31 ianuarie am avut sapte socuri de tensiune. Avem cativa oameni la interventie, ca in conditii normale, sistemul fiind automatizat, nu este nevoie de mai multi. In noaptea de Anul Nou acestia au facut sute de kilometri de la un punct termic la altul ca sa reporneasca instalatiile manual, pentru ca centrul de comanda nu mai functioneaza. Am facut reclamatii la E-ON Moldova, dar n-am fost bagati in seama. S-au tinut lant problemele cu tensiunea. In zilele urmatoare vom cuantifica pierderile, pentru ca doar o singura repornire ne costa doua miliarde de lei vechi, si-i vom actiona in judecata pentru recuperarea lor", a mai mentionat Dragusanu.

PASATI. De cealalta parte, E-ON se fereste sa ia o pozitie ferma. "Vom vedea care este situatia. Noi am rugat colegii din Bacau sa verifice daca CET a facut intr-adevar aceste reclamatii sau discuta cu noi prin intermediul presei. Eu nu cred ca ni se datoreaza noua aceste probleme, dar pana nu facem verificarile de rigoare nu ne putem pronunta. Cand vom sti exact ce s-a intamplat, vom face un comunicat de presa", a spus Sorin Munteanu, de la biroul de presa al E-ON Moldova.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.