Tiberiu Urdareanu (foto), presedintele grupului UTI, ne-a declarat ca se incearca musamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Otopeni, si "scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat".
A

Tiberiu Urdareanu (foto), presedintele grupului UTI, ne-a declarat ca se incearca musamalizarea incidentului din 30 decembrie 2007, de pe Aeroportul Otopeni, si "scoaterea operatorului din turnul de control ca fiind nevinovat".
Autoutilitara care a intrat in coliziune cu avionul Tarom, Boeing 737, apartine companiei rezultate din asocierea UTI-Gemmo. UTI este firma omului de afaceri Tiberiu Urdareanu, iar Gemmo este o companie italiana care se ocupa de mentenanta pe mai multe aeroporturi din lume. Pe Otopeni, UTI-Gemmo executa lucrari de reparatie si intretinere a echipamentelor si instalatiilor aferente sistemului de balizaj aeroportuar.

LUCRU LA LAMPI. In legatura cu echipa de interventie de la balizaj, care a operat pe pista in momentul accidentului, Urdareanu ne-a declarat: "Operatorul din turnul de control le-a comunicat oamenilor nostri ca pot intra pe pista pentru a curata lampile de balizaj. In mod normal, in conditii de trafic, intre doua decolari, cand pista este libera, echipa noastra lucreaza la reparatii. Asadar, au plecat doua masini si patru oameni. In momentul incidentului, echipa lucra la lampi. Masinile aveau motoarele pornite si girofarele aprinse, pentru ca asa cere regulamentul. Oamenii s-au trezit cu avionul in fata. Nu au fost avertizati de nimeni ca sa paraseasca pista. Este incredibil! Intr-un aeroport, cel care raspunde de siguranta traficului este operatorul din turnul de control. El spune cand sa intri si cand sa iesi".

OPERATORI - MAMA SI FIU. In opinia presedintelui UTI, responsabil pentru producerea accidentului este operatorul din turnul de control: "Cu cateva minute inainte de a comunica celor de la balizaj sa elibereze pista, operatorul trebuia sa le spuna: 'Pregatiti-va ca sa eliberati pista!>>. Dupa cateva minute, urma 'Eliberati pista>>, iar operatorul trebuia sa astepte ca oamenii din teren sa confirme ca au eliberat pista. Numai dupa aceasta confirmare a echipei de la balizaj, operatorul putea sa comunice pilotului aeronavei ca poate sa decoleze. In cazul nostru, operatorul a uitat sa mai anunte echipa de la balizaj ca trebuie sa paraseasca pista. Operatorii din turnul de control sunt un fel de stat in stat. Din pacate, unul sau doi dintre ei au gresit si trebuie sa plateasca. Sa nu uitam ca era 30 decembrie, sfarsit de an, si foarte multi dintre ei erau in concediu. Se suplineau unii pe altii. Si stiu sigur ca, in acea zi, cei care au dirijat avionul si echipa de balizaj erau o mama cu fiul acesteia, dar mai multe informatii nu va pot da despre ei din cauza unei clauze de confidentialitate pe care am semnat-o".

IN SOC. Despre cei patru oameni din echipa de intretinere, Urdareanu ne-a spus ca toti sunt in stare de soc, medicul recomandandu-le o perioada de izolare totala. "Comisia care investigheaza incidentul mi-a cerut sa nu furnizez informatii despre cei patru. Oamenii sunt, oricum, in stare de soc, iar medicul le-a recomandat zece zile de izolare totala. Personal, m-am ocupat de aceasta chestiune si vreau sa-i trimit undeva. Nu acelasi lucru il pot spune despre pilot. Si el putea sa moara. Dar, ciudat, a doua zi s-a urcat in avion si a plecat in cursa".


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.