Polita Casco pentru avionul Tarom avariat pe 30 decembrie 2007 acopera o suma asigurata de 10 milioane dolari, iar reasiguratorii, brokerul de reasigurare si asiguratorul flotei companiei de aviatie, Astra-Uniqa, vor plati despagubirile in cel mai sc
Polita Casco pentru avionul Tarom avariat pe 30 decembrie 2007 acopera o suma asigurata de 10 milioane dolari, iar reasiguratorii, brokerul de reasigurare si asiguratorul flotei companiei de aviatie, Astra-Uniqa, vor plati despagubirile in cel mai scurt timp, a anuntat joi compania de asigurari, transmite The Money Channel. Polita de asigurare Casco pentru aeronava avariata acopera o suma asigurata de 10 milioane dolari. Riscurile au fost plasate prin brokerul de reasigurare Willis, principalul broker de aviatie la nivel mondial.

Reprezentantii companiei britanice Air Claims Service, societate de evaluare si lichidare de daune aviatice desemnata de reasiguratori, au realizat impreuna cu reprezentantii Astra-Uniqa si oficialii Tarom o prima evaluare a gradului de avariere a aeronavei pe 2 si 3 ianuarie 2008, se arata in comunicatul transmis joi de Astra-Uniqa.

In urma acestei evaluari se va realiza raportul de dimensionare a nivelului pagubelor produse aeronavei, urmand ca in baza acestuia sa se stabileasca urmatoarele etape ale procesului de despagubire, potrivit datelor companiei.

In accidentul de pe pista aeroportului international Henri Coanda Bucuresti din 30 decembrie 2007 a fost implicata aeronava Tarom Boeing 737- 300 asigurata de compania Astra-Uniqa, asigurator al flotei Tarom prin castigarea licitatiei publice finalizate in martie 2007.

Compania furnizeaza pentru aeronavele civile Tarom polita Casco (inclusiv piese de schimb si echipamente) pentru toate riscurile si polita de asigurare de raspundere (raspunderi legale generale ale liniilor aeriene fata de terti, terte aeronave, pasageri, bagaj, cargo, posta inclusiv raspundere pentru produse si operatori, hangar sau amplasament).


Contractele de asigurare de aviatie sunt reasigurate cu reasiguratori internationali, conform practicilor si procedurilor de asigurare avand in vedere riscurile deosebite si valorile mari implicate.

Global Aerospace Underwrinting Managers (GAUM), liderul de reasigurare al Tarom, impreuna cu alti peste 20 de reasiguratori internationali specializati in riscuri aviatice, au preluat in totalitate riscurile politei de asigurare pentru aeronavele companiei Tarom. GAUM este alcatuit din National Indemnity/ Berkshire Hathaway, Munich Re/Great Lakes, Tokio Marine, Mitsui Sumitomo.

Global Aerospace Underwrinting Managers a mai fost lider al politei Casco pentru toate riscurile si raspundere civila fata de terti pentru compania Tarom intre anii 1991 si 1996, perioada in care a platit catastrofa Airbus de la Balotesti si doua daune totale la aeronave Boeing 707, apartinand Tarom.

Astra-Uniqa, Willis si GAUM au castigat, in parteneriat, si alte conturi importante pe piata romaneasca de aviatie.
Printre clientii Astra-Uniqa din domeniul aviatiei se numara companiile Blue Air, Romavia, Romaero, Aeroportul International Bucuresti - Baneasa "Aurel Vlaicu" si Aeroclubul Romaniei.

O cursa charter Tarom care trebuia sa decoleze de pe aeroportul Henri Coanda cu destinatia Sharm el Sheikh a suferit un accident, pe 30 decembrie 2007, in momentul decolarii, dupa ce avionul a lovit o masina aflata pe pista. In urma coliziunii aparatul s-a rasturnat pe o parte, iar pasagerii au fost dusi cu autobuzele inapoi in cladirea aeroportului.

Potrivit raportului preliminar al anchetei anuntat de Comisia Ministerului Transportului, incidentul a produs avarierea considerabila a avionului Boeing 737, care se indrepta spre Egipt.

Astra Asigurari a fost infiintata in 1991, desprinzandu-se din fosta companie de stat ADAS. Uniqa a fost fondata in 1999, prin fuziunea dintre Raiffeisen Versicherung si Austria Collegiataet. Astra-Uniqa are o retea teritoriala de peste 200 de sucursale si agentii in toata tara.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.