Concernul francez Alstom Transport, producatorul trenului de foarte mare viteza TGV, a prezentat ieri timisorenilor unul din prototipurile care circula in 28 de orase din lume. Tramvaiul a fost amplasat in parcarea Iulius Mall pentru a fi vizitat de
Concernul francez Alstom Transport, producatorul trenului de foarte mare viteza TGV, a prezentat ieri timisorenilor unul din prototipurile care circula in 28 de orase din lume. Tramvaiul a fost amplasat in parcarea Iulius Mall pentru a fi vizitat de "calatori", dar si de autoritati. Primarul Gheorghe Ciuhandu a fost, insa, sceptic ca timisorenii vor vedea prea curand asa tramvaie pe sinele Regiei Autonome de Transport.
Un tramvai Citadis costa in jur de 2 milioane de euro. Directorul general al firmei, Gabriel Stanciu, a declarat ca in acest an, firma a avut vanzari de peste 5 miliarde de euro si comenzi de aceeasi valoare. Alstom a furnizat, in ultimul deceniu, peste 1.100 de tramvaie.
"Fiecare model este diferit pentru fiecare oras in parte. Tinem cont de specificul fiecarei localitati. Avem o echipa de designeri care studiaza aceste aspecte, asa ca pana acum avem peste 700 de modele create. Pentru design-ul interior, se studiaza si dorinta pasagerilor", a spus Stanciu.
Variantele de tramvaie au intre 20 si 50 de metri lungime, consum redus de energie, nivel foarte redus de zgomot, spatii pentru carucior, podele joase, pentru accesul persoanelor cu handicap. Tramvaiele francezilor sunt dotate cu sisteme wireless si merg chiar si pe baterie.
"Cred ca nu vom vedea in viitorul apropiat asa ceva la Timisoara. Noi ne-am concentrat pe autobuze, iar anul viitor vom achizitiona troleibuze. Un asemenea tramvai este costisitor pentru bugetul local, dar dupa ce se vor reinnoi cei 80 de km de linii cale se pot accesa fonduri structurale pentru a cumpara mijloace de transport in comun noi", a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.