Potrivit studiului "Obiceiuri, a
Potrivit studiului "Obiceiuri, atitudini si satisfactia publicului radio si tv", realizat de INSOMAR la cererea Consiliul National al Audiovizualului (CNA), romanul s-a transformat intr-un maniac al telecomenzii. Cifrele dezvaluie faptul ca fata de 2004 consumul de televiziune a crescut cu peste 25%. In fata se plaseaza emisiunile de stiri (60,6%), urmate de filme artistice (54,6%) si emisiuni de muzica si divertisment (48%). Consumul tv are un pronuntat caracter privat si familial, fiind localizat in special in spatii domestice, atat in timpul saptamanii, cat si in week-end. Un lucru pozitiv este faptul ca respondentii au declarat ca urmaresc jurnalele de stiri pentru a se informa in legatura cu situatia politica din tara (75,8%), problemele sociale cu care se confrunta Romania (75,7%), precum si situatia economica (73,9%). Pe de alta parte, din studiu a reiesit ca violenta este tot mai des intalnita atat in jurnalele de stiri (73,9%), cat si in cadrul filmelor artistice (63,6%) sau reality show-urilor (28,6%). Conform datelor prezentate, Pro TV este cel mai urmarit post de televiziune, mentionat spontan de 63,7% din respondenti, fiind urmat in clasamentul preferintelor de Antena 1 (47,8%), TVR 1 (25,9%), Realitatea (19,1%), Acasa (15,9%) si Prima (15,8%).
Consumul de radio
Romanii aloca mai putin timp emisiunilor difuzate la principalele posturi de radio. Astfel, potrivit cercetarii INSOMAR, numarul mediu de ore de ascultare a scazut atat in week-end (2,47% in 2007, fata de 2,54% in 2004), cat si in timpul saptamanii (3% in 2007, fata de 3,08% pentru 2004). In comparatie cu modelele de vizionare tv, auditia programelor de radio are loc mai ales in intervalele de dimineata, consumul radio avand un caracter privat, desfasurandu-se in cea mai mare parte acasa sau in autoturism. De asemenea, 20% din cei intervievati asculta radio la locul de munca, in timp ce 12% asculta radio in spatii publice. Europa FM este cel mai ascultat post de radio, fiind ales in topul preferintelor a 39,5% din respondenti. Este urmat de Radio Romania Actualitati (33%), Kiss FM (30%) si Pro FM (18,8%). Majoritatea tipurilor de emisiuni de radio sunt urmarite ca activitate individuala, cele mai ridicate procente fiind inregistrate pentru emisiunile de stiri (73%), emisiunile de muzica si divertisment (68,5%) si emisiunile sportive (37,9%).
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro