Guvernul va extinde nivelul aferent varstei unui autovehicul pana la 20 de ani, astfel incat vor putea fi stabilite cote de reducere a taxei de prima inmatriculare de pana la 90%, urmand a fi platit doar 10% din cuantumul initial al taxei.

Aceasta este una dintre modificarile pe care primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu le-a anuntat, in plenul Camerei Deputatilor, cu prilejul dezbaterii politice referitoare la taxa de prima inmatriculare.

'Se va extinde intervalul aferent varstei autovehiculului pana la 20 ani, odata cu stabilirea unor noi cote de reducere a taxei care ajung pana la la 90%, urmand a se mai plati doar 10% din taxa', a declarat primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu.

Premierul Tariceanu a subliniat, de asemenea, ca valoarea taxei auto se va reduce pe masura cresterii varstei autovehiculului.

Se va institui, de asemenea, posibilitatea contestarii de catre contribuabil a cuantumului sumelor de plata, desi legislatia generala permite acest lucru, si va exista posibilitatea restituirii valorii reziduale a masinii in cazul in care aceasta se vinde in al stat.

Seful Executivului a subliniat ca in opinia Guvernului taxa de prima inmatriculare are ca prim obiectiv protejarea mediului si nu poate fi socotita o 'taxa de lux', asa cum a declarat un fost ministru al mediului, sustinator in prima instanta al taxei. Primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu a aratat ca Romania are unul din cele mai vechi parcuri auto din UE, iar poluarea din traficul auto reprezinta in multe orase din Romania trei sferturi din emisiile de gaze cu efect de sera.

'Eliminarea acestei taxe ar costa Romania si pe romani infinit mai mult decat mentinerea ei. Daca nu mentinem taxa, vom plati decontul poluarii a sute de mii de masini care vor polua strazile marilor orase', a declarat premierul.

Tariceanu a aratat ca taxa de prima inmatriculare se inscrie in linia directivelor UE, inclusiv a recomandarilor CE si PE, privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. Seful Executivului a subliniat ca si alte state europene au introdus taxe de achizitie sau de posesie a autovehiculelor, iar multe dintre ele au niveluri ale acestor taxe cu mult mai mari decat cele din Romania.

Primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu a dat Polonia ca exemplu care nu poate fi urmat si de tara noastra, in conditiile in care la doi dupa aderare a inmatriculat peste 2 milioane de autovehicule uzate, din care 70% mai vechi de 10 ani.