>> Complexul expozitional Romexpo, afacere care a adus in acest an un profit estimat la 7 milioane de euro, va intra in santier pentru a se adapta la nivelul dotarilor marilor targuri europene. Investitia in ceea ce George Cojocaru, presedintele exec
>> Complexul expozitional Romexpo, afacere care a adus in acest an un profit estimat la 7 milioane de euro, va intra in santier pentru a se adapta la nivelul dotarilor marilor targuri europene. Investitia in ceea ce George Cojocaru, presedintele executiv al Romexpo, numeste redesenarea complexului expozitional este estimata la 20 milioane de euro si va fi finantata in cea mai mare parte (80%) din surse proprii, din credite bancare si din asocieri in parteneriat cu investitorii.

"Sunt targuri la care discutam cu liste de asteptare pentru expozanti, deoarece suprafata expozitionala actuala nu ne permite sa raspundem tuturor solicitarilor formulate de firmele care vor sa fie prezente la expozitii", a declarat George Cojocaru, presedinte si director general al Romexpo.
Acest centru expozitional a fost preluat in 1990 de Camera de Comert si Industrie a Romaniei si a Municipiului Bucuresti asa cum era - cu pavilioane extrem de rudimentare -, iar in cei 17 ani care au trecut s-au investit peste 10 milioane de euro in dotari si modernizari, ceea ce reprezinta un coeficient de 35-40% din venituri. Cu toate acestea, suprafata de expunere totala, de circa 100.000 mp (din care 55.000 mp interior, in 42 de pavilioane, si peste 45.000 mp in aer liber), nu mai raspunde cerintelor unei industrii aflate in crestere exponentiala.

Moda, cosmeticele si turismul - in top
Intrarea Romaniei in UE s-a soldat cu o marire cu 30% a numarului de expozanti straini (pana la 2.360, cei mai multi provenind din Italia si Germania), dar si a vizitatorilor, care au depasit in acest an cifra de 250.000. Impreuna cu firmele romanesti, targurile organizate de Romexpo au adunat peste 10.000 de expozanti, care participat la cele 42 de expozitii desfasurate in acest an. Complexul expozitional gazduieste si alte 10 evenimente organizate de alte companii de profil. "Romexpo reprezinta de fapt cel mai autentic barometru al economiei romanesti - a explicat presedintele companiei. Nimeni nu ar investi bani pentru a se prezenta la un targ daca activeaza intr-un domeniu care se afla in recesiune. De cativa ani buni constructiile au reprezentat boom-ul economic. Acum, insa, se observa ca standardul de viata al populatiei a crescut, o data ce expozitiile de moda, cosmetice si turism au luat avant. Astfel, numarul de expozanti la Modexpo s-a dublat, iar cel al vizitatorilor a crescut cu 66%.

Actionarii cer mentinerea dividendelor
Cifra de afaceri estimata de Romexpo pentru acest an se ridica la 22-23 milioane de euro, din care 7,5-7,6 milioane euro reprezinta profitul brut, iar actionarii Romexpo au aprobat investitiile propuse de conducerea executiva a companiei daca acestea nu vor diminua dividendele. Principalii actionari ai Romexpo sunt Camera de Comert si Industrie a Romaniei, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti si alte peste 1.100 de persoane fizice. De aceea etapa a doua a investitiei va fi finantata prin credite bancare si prin atragerea altor investitori, carora li se va propune un parteneriat cu o cota-parte din profit. Etapa a doua, de redesenare arhitecturala a complexului, presupune constructia altor pavilioane de 40.000 mp, dar si a unei parcari supraetajate, pe patru-cinci niveluri, cu 10.000 de locuri (a carei realizare va incepe din februarie 2008). sapte pavilioane din Complexul expozitional Romexpo vor fi daramate incepand din aceste zile pentru a face pentru a se construi doua edificii de acest tip, mai mari si mult mai moderne. Acestea vor avea fiecare o suprafata de 16.000 mp (echivalentul a patru terenuri de fotbal) si vor dispune de cele mai moderne facilitati pe care le au in prezent incintele celorlalte mari targuri europene. Constructiile vor avea o inaltime maxima de 15-17 metri, vor fi dotate cu tuneluri subterane pentru evacuare in caz de incendiu si vor fi realizate, in marea lor majoritate, din otel si sticla. Termenul de finalizare a lucrarilor este estimat pentru luna martie 2009, aceasta fiind insa numai prima etapa de modernizare a intregului complex ce reprezinta Romania in industria de targuri si expozitii din lume. Intentia managementului companiei este ca pana la sfarsitul anului 2011 suprafata de expunere interioara sa ajunga la 100.000 mp.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.