Traim - locuim, ne imbracam si ne construim "mastile sociale", pranzim, facem sport, ne distram, ne cultivam pasiuni si hobby-uri - intr-o lume a stereotipurilor. Piata propune nu numai un flux continuu de bijuterii standard ci si imagini personale s
Traim - locuim, ne imbracam si ne construim "mastile sociale", pranzim, facem sport, ne distram, ne cultivam pasiuni si hobby-uri - intr-o lume a stereotipurilor. Piata propune nu numai un flux continuu de bijuterii standard ci si imagini personale standard. Pentru majoritatea locuitorilor acestei planete din ce in ce mai parasita de originalitate, dominata de o specie care abdica de la aceasta calitate-vector, de la intimitatea reala, de la viata reala, cu dorinte, senzatii, ganduri personale, identitati reale, substituite de surogate, imitatii, formule/imagini gata facute, lipseste provocarea afirmarii, autoritatea atitudinii, lasata in seama liderilor politici, culturali, sociali, mediatici. Bijuteria, asa cum o investeste Mihaela Tarhuna, autor deja cunoscut in domeniu, impune o atitudine. Atitudinea unui artist pentru care obiectul creat are, in fiecare element al sau, semnificatii multiple, dar care este destinat celuilalt, purtatorului/purtatoarei acestui obiect, pretios tocmai prin originalitatea sa profunda, prin modul extrem de rafinat prin care se adreseaza simultan intimitatii reale a purtatorului, si spatiului public, in care impune prezenta celor care si-l asuma. Tocmai pentru ca acest obiect nu mai este un accesoriu, ci punctul central - al unei aparente, a unei tinute, a unei imagini. Acest fel de bijuterie impune un portret, pune in evidenta un gest, da relief unor detalii discrete ale corpului sau figurii, si sustine trasaturile dominante, conferindu-le autoritate. Bijuteriile Mihaelei Tarhuna sunt obiecte exigente. Originalitatea lor nu este un scop in sine, ci identitate, dand termenului de altfel atat la moda, dar atat de pandit de platitudine, un sens. Sensul efortului de autodefinire. Fotografiile alb-negru subliniaza aceasta iesire din obositoarea supralicitare cromatica a reclamei. Obiectul si corpul, cu frumusetea lor pura construiesc acel contrapunct, fata de zgomotul monoton al razboiului tentatiilor. Incluse in instalatii, creand puncte tari in scenografii, solidare cu portretele celor care le poarta, ele antreneaza mereu un discurs, o provocare. Atitudinea.
www.tarhunabijoux.com


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.