200 CP, 1260 kg, frane Brembo, caroserie umflata. Hmm??? Despre Clio vorbim, despre fratele vitreg al lui Symbol? Da. Dar nu despre orice fel de Clio, ci despre Clio Sport. Bolidul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde si atinge o viteza max
200 CP, 1260 kg, frane Brembo, caroserie umflata. Hmm??? Despre Clio vorbim, despre fratele vitreg al lui Symbol? Da. Dar nu despre orice fel de Clio, ci despre Clio Sport. Bolidul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6.9 secunde si atinge o viteza maxima de 215 km/h. Desi nu avem in dotare aparate de masura specifice, in cazul de fata tind sa cred constructorul pe cuvant. Impactul vizual al masinii este ucigator. Mie unul mi-ar fi placut sa nu i se vada toti "muschii", dar este bine si asa. Ia inchiputi-va cum ar fi sa opriti la semafor langa o masina cu pretentii intr-un Clio, care sa nu spuna mai nimic... si, cand se pune verde, fitosu de alaturi sa nu apuce nici macar sa va citeasca bine numarul de inmatriculare. Clio Sport se vede insa de la o posta. Doar de la departare, sa spunem, ca poate fi confundat. Partea frontala este marcata de priza de aer extrem de generoasa, integrata de parasoc, si de aripile evazate, care arata ca un T-Shirt stramt, intins sa plesneasca pe brandul unui culturist. Pe laterale, ies in evidenta pragurile puternice si linia mediana puternica. De asemenea, daca priviti in oglinzile laterale, veti avea parte de un "peisaj" rar intalnit, conturat de aripile spate iesite in afara, precum umerii lati ai unui luptator. Numai la masinile super sport mai poti intalni asa ceva. Iar spatele lui Clio Sport nu lasa nici el nici un fel de dubiu. Difuzorul de aer grefat sub parasocul spate este de mare efect, atat vizual, cat si practic, iar rotile impinse catre extremitatile masinii iti dau impresia de kart. si nu suntem departe. Calare pe cai Scaunele sculptate confera un excelent sprijin lateral oricat de tare ai intra pe viraj. Schimbatorul de viteze este la indemana iar informatiile furnizate de instrumentarul de bord pot fi citite si urmarite cu usurinta. Volanul sport se simte bine in palma, dar are si o problema. Nu are reglaj decat in plan vertical. Daca ai nevoie sa-l tragi sau sa-l impingi pentru a-l potrivi, ghinion. Iar pentru o masina sport acest lucru constituie un minus destul de mare. Locurile de pe bancheta spate sunt destul de generoase, dar nu se recomanda a fi folosite la drum lung. Mai ales daca ocupantii scaunelor fata au peste 1.85 metri inaltime. Dar portbagajul este incapator, mai ales ca nu exista roata de rezerva. Ce se intampla daca faci pana, este alta poveste... Cu biciul la "indepicior" Motorul de 2.0 litri 16 valve aspirat al lui Clio Sport este o adevarata bijuterie. Cei 200 CP sunt dezvoltati la 7.250 rpm iar cuplul maxim de 215 Nm, la 5500 rpm. Turometrul intra pe rosu la 8.000 rpm! Mai mult, plaja de turatii pe care raspunsul la acceleratie este prompt este extrem de generoasa. Practic, propulsorul se trezeste pe la 3.000 rpm si trage aproape linear pana aproape de zona rosie. Sunetul scos de acesta incanta auzul iar evacuarea sport il acompaniaza perfect. Bine, la drum lung, zgomotul incepe sa deranjeze, dar la prima depasire in forta iti trece "supararea". Suspensia lui Clio Sport este foarte bine setata. Masina citeste drumul excelent si are o stabilitate de invidiat in curbe. Evident, dispunand de tractiune (fata), Clio Sport are usoare tendinte subviratorii pe virajele abordate la limita. Totul este insa controlabil si, prin cateva corectii bruste de volan, masina pleaca in derapaje controlate de toata frumusetea. Atentie, decuplati electronica ca altfel va treziti cand va e lumea mai draga ca vi se taie gazu' de sub talpa. De asemenea, nu va speriati ca mergeti cu motorul prea turat. De exemplu, la 60 km/h, in viteza a IV-a, masina are aproape 3.000 rpm. Asta se intampla datorita rapoartelor scurte ale cutiei de viteze si regimului ridicat la care propulsorul da din el tot ce poate. Un An Nou fericit si lipsit de evenimente rutiere! S.R.N


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.