>> Succesul lui MINI a trezit, se pare, instinctele ucigase ale multor constructori

Cei de la BMW au dat lovitura, reinventand clasa mica premium prin introducerea lui MINI. Dar, dupa ani de tatonari, concurenta nu putea sa stea cu mainile
>> Succesul lui MINI a trezit, se pare, instinctele ucigase ale multor constructori

Cei de la BMW au dat lovitura, reinventand clasa mica premium prin introducerea lui MINI. Dar, dupa ani de tatonari, concurenta nu putea sa stea cu mainile in san. Pana cand... ? Prin urmare, Audi a prezentat, de curand, conceptul Metroproject quattro, viitorul A1. si, se pare ca, si cei de la Alfa Romeo se gandesc foarte serios la un "MINI Killer". Deocamdata, nu au transpirat decat cateva schite. Dar, daca macar o parte din elementele si caracteristicile MINI-ului italian se vor regasi la masina de serie, confruntarea se anunta extrem de dura. Alfa Romeo Junior sau, poate, "1xx", daca ar fi se ne gandim la erarhizarea numerica a modelelor casei italiene, va fi prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva, din martie 2008. Masinuta va avea un pret de aproximativ 20.000 de euro (mai scump decat MINI!?) si va dispune de un propulsor "entry level" de 1.4 litri, cu puteri intre 104 si 178 CP, dezvoltate atmosferic sau prin supraalimentare. Varinata de top va avea sub capota un 1.8 turbo de 227 CP (mai tare decat MINI JCW - John Cooper Works!). Iar fanii diesel se vor putea delecta cu raspunsul unei herghelii de 118-148 cai putere, produse de un 1.6 JTD. Din punct de vedere estetic, "MINI"-ul Alfa combina absolut incredibil mai multe elemente experimentate pe Alfa 147, 145 si, chiar, 8C Competizione. De fapt, din fata chiar ai putea spune ca ai de a face cu un 8C intrat la apa. Maiestria designerilor italieni nu poate fi contestata. In alta ordine de idei, ca sa va puteti contura o imagine de ansamblu, trebuie spus ca Alfa "1xx" va avea aproape patru metri lungime, deci cam cu 22 de centimetri mai putin decat un Alfa Romeo 147. si gurile rele spun ca italienii ar avea in vedere si dezvoltarea unei versiuni cabrio... Masina va intra in productie in primavara lui 2008 iar cei de la Alfa mizeaza pe o productie de 75.000 de exemplare pe an. Succes! S.R.N.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.