In episodul de astazi al rubricii "Bucurestiul lui Videanu", ZIUA continua seria imaginilor dezolante ale carosabilului din Capitala. In zona Gara de Nord, strazile arata ca dupa o ploaie de meteoriti. Cu certitudine insa, nu o "mana cereasca" s-a ab
In episodul de astazi al rubricii "Bucurestiul lui Videanu", ZIUA continua seria imaginilor dezolante ale carosabilului din Capitala. In zona Gara de Nord, strazile arata ca dupa o ploaie de meteoriti. Cu certitudine insa, nu o "mana cereasca" s-a abatut asupra asfaltului, insa autoritatile par sa astepte o mana cereasca sa il repare. Astfel, pe strada Afluentului se afla un crater mic, dar care este asezat strategic, chiar in mijlocul strazii. In cazul transportului public, soferii risca sa vaduveasca patrimoniul RATB daca nu sunt calificati pentru slalom printre gropi. Cei care nu cunosc zona ar trebui sa o ocoleasca, cu atat mai mult cu cat strada nu este iluminata. (G.R.P.)
Daca pana acum gropile sapate in mijlocul strazilor si a trotuarelor erau cele care faceau victime, odata cu venirea sezonului rece locuitorii Capitalei intampina o problema in plus, gheata. In plin centrul Bucurestiului, trotuarele, adevarate derdelusuri, au devenit o provocare pentru trecatori, care trebuie sa fie foarte atenti pentru a scapa fara fracturi. Problema nu intereseaza pe nimeni, dupa cum se poate vedea si in imaginea alaturata, chiar peste drum de Primaria Capitalei. Probabil ca iarna a venit din nou pe nepregatite. (D.E.I.)
Lucian Curelariu - Ziua foto Prezentam in rubrica de astazi o noua radiografie a dezastrului de pe bulevardele Capitalei. Daca, asa cum am aratat in editia de ieri, trotuarul aferent Bulevardului I.C. Bratianu pare a fi lovit de bombardament sau de o calamitate naturala, nici bulevardul preferat pentru promenada bucurestenilor - Magheru - nu are o soarta mai buna. Astfel, plimbarile de altadata seamana mai degraba cu o cursa cu obstacole. Pietonii trebuie sa fie atenti si sa nu-si piarda nici o clipa vigilenta fie ca sa nu alunece pe un podet instabil de lemn care acopera o groapa, fie sa nu nimereasca de pe trecerea de pietoni, din zona Romana, direct in craterul sapat in trotuar. (G.R.P.)
Imagini de la Teodor Mihaiciuc (Bucuresti) Dupa ce au sapat transeul, pentru a trage cablurile subterane, echipele de lucratori au abandonat frontul de lucru.
Astfel, trecatorii isi pot exersa capacitatea de a-si pastra echilibrul pe ingusta portiune de trotuar pe care o au la dispozitie pe distanta dintre Universitate si Piata Unirii.
Nu intotdeauna cu succes, insa.
Pentru cativa bucuresteni, noua experienta a esuat in groapa. In varianta optimista, a categoriei de varsta 10 - 25 de ani, cetatenii isi pot imagina ca edilii Capitalei au nascocit un nou sport de iarna pentru distractia de Sarbatori: alpinismul urban. (G.R.P.)
Pietonii si soferii bucuresteni par sa se fi resemnat deja sa circule in inima Capitalei ca pe cel mai accidentat drum forestier, prin mizerii si noroaie, antrenandu-se in sporturi extreme precum driblarea gropilor si baltilor.
Asa cum imaginile alaturate graiesc de la sine, in zona Rosetti trecatorii se vad nevoiti sa faca echilibristica pe podete instabile, improvizate in graba peste haul imens, "scurmat" in asfalt de utilajele firmelor care inlocuiesc conductele de utilitati. Gropile din asfalt sunt "semnalizate" pentru cei care au treaba noaptea prin zona doar de un sir de caramizi. La randul lor, soferii trebuie sa evite cu abilitate sa-si impotmoleasca rotile in fisurile din asfalt sau sa calce vreun pieton care s-a aventurat sa ocoleasca groapa trecand pe carosabil. (G.R.P.)
Imagini de la Teodor Mihaiciuc (Bucuresti) Dupa cum se poate vedea si in imaginea alaturata, in plin centrul Bucurestiului, chiar vizavi de Intercontinental, gropile din asfalt sunt la ele acasa, chiar daca, in aceasta zona, sunt incepute lucrari inca din vara. Asfaltul este turnat, spart si apoi din nou refacut odata la cateva saptamani. Acest lucru se intampla pe strada Ion Campineanu, la care s-a lucrat saptamani intregi (dar unde inca nu s-au finalizat lucrarile), in timp ce strazile adiacente sunt adevarate transee, de care nu este nimeni interesat. Bineinteles, din peisaj nu lipsesc insa bordurile primarului Videanu, proaspat schimbate, care iau ochii trecatorilor.
Cazul "Dorel"
Mihai Popa (Bucuresti) Astazi prezentam un alt caz semnalat de unul dintre cititorii ziarului nostru.
Pe Soseaua Stefan cel Mare, traficul este bulversat de luni de zile din cauza lucrarilor la calea de rulare a tramvaiului. Desi primarul Adriean Videanu promitea locuitorilor Capitalei ca lucrarile vor fi executate la timp.
Firmele de drumari nu numai ca nu respecta termenele, dar solicita periodic marirea bugetului. In poza alaturata nu este greu de observat ritmul "indracit" in care se inainteaza, spre marea disperare a soferilor. Doar "Dorel" da cu tarnacopul, sub ochii critici ai colegilor. Intre timp, bucurestenii platesc bani multi pentru lucrari intarziate facute in deradere.
Bordurile A.VID.
Dana T. (Giurgiu) Intersesectia strazilor 13 Septembrie cu Trafic Greu a fost recent refacuta. Baltile insa troneaza, dupa cea mai mica ploaie, lasandu-ne sa ne indoim de cat de plan este carosabilul. Daca traficul din zona a fost perturbat serios in ultimele luni, bordurile insa s-au schimbat recent. Cu toate acestea, se vede si cu ochiul liber, sunt deja ciobite. Nu va mai dura mult si vor trebui schimbate. Cititorul care ne-a semnalat acest caz a tinut sa remarce ca respectivele borduri sunt scrise cu vopsea, chiar peste drum de Marmosim, firma primarului Adriean Videanu. Aflata la 100 m de locul din fotografie. Se observa ca pe borduri sta scris "A.VID". Sa fie oare avid, dupa banii bucurestenilor, cel care conduce firma care a montat bordurile, sau sa fie prescurtarea numelui celui care batjocoreste fondurile unei intregi capitale?


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.