>> Incepand de anul viitor, toate navele din lume
vor fi vopsite cu produse ecologice.
>> Romania a ratificat deja conventia internationala care prevede acest lucru.
>> La Constanta se desfasoara un seminar, la care participa reprezent
>> Incepand de anul viitor, toate navele din lume
vor fi vopsite cu produse ecologice.
>> Romania a ratificat deja conventia internationala care prevede acest lucru.
>> La Constanta se desfasoara un seminar, la care participa reprezentanti
a zece tari din regiune.

Organizatia maritima
internationala, in cooperare cu Autoritatea Navala Romana, organizeaza, la Constanta, pentru prima data, Conventia Internationala din 2001 referitoare la controlul sistemelor anti-vegetative daunatoare utilizate la nave. "Vopseaua aceasta se folosea pe corpul navei, pentru ca scoicile sa nu se prinda de vas. S-a constatat, de-a lungul timpului, ca aceasta vopsea era foarte toxica pentru mediul marin", a declarat Valentin serbanescu, director general ANR. Aceasta a mai spus ca, o data cu aderarea la conventie a statului Panama, care are o flota foarte numeroasa, s-au indeplinit conditiile pentru ca aceasta conventie sa fie aplicata in forta. De aceea, atelierul de lucru regional, organizat in Constanta, este cu atat mai important. La acesta participa zece state, printre care se numara statele baltice, Turcia, Polonia, Bulgaria si Croatia. Unele dintre ele nu au aderat inca la aceasta conventie, care va intra in vigoare, pe plan mondial, abia anul viitor. "Scopul seminarului este tocmai de a determina si de a invata procedurile care trebuie urmate pentru ca si aceste tari sa adere la conventie intr-un viitor cat mai apropiat", a spus serbanescu. Seminarul organizat in Constanta se va termina vineri. In toata aceasta perioada se vor prezenta lucrari de specialitate, de catre expertii din cele zece tari participante. >> Importanta seminarului
"Organizatia Internationala Maritima a ales Marea Neagra in special pentru ca e o regiune care se dezvolta imens, caracterizata si de o crestere foarte mare a activitatilor maritime. Dorim sa aplicam aceasta conventie, care a fost ratificata de curand de Romania si va intra in vigoare de anul viitor, pentru a eradica materialele toxice folosite la constructia navelor. Vrem sa facem acelasi lucru in Marea Adriatica si in Marea Neagra, pentru ca acestea se afla in acelasi stadiu de dezvoltare ca si Marea Neagra."
Edward Kleverlaan, ofiter tehnic in cadrul Organizatiei Maritime Internationale


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.