DRIVE-TEST - Succes adevarat off-road
Avand "radacinile" bine infipte in predecesorii Patrol si Terrano, Pathfinder este un SUV de succes, cu potential excelent pe zona de teren accidentat.   A impresionat de la prima privire
DRIVE-TEST - Succes adevarat off-road
Avand "radacinile" bine infipte in predecesorii Patrol si Terrano, Pathfinder este un SUV de succes, cu potential excelent pe zona de teren accidentat.   A impresionat de la prima privire. Solid si puternic, acestea au fost primele senzatii pe care le-am avut inca dinaintea testarii propriu-zise. Cand ii dai ocol, Nissan Pathfinder pur si simplu te izbeste prin forta pe care o degaja, accentuata mai ales de spatele masiv, realizat dintr-o bucata. Dar masura valorii reale si-o da doar in regim de mers.  
INTELIGENT. Varianta testata a fost un 2,5 dCi LE Plus AT. De la urcarea la volan, impresioneaza placut cheia inteligenta, prin care motorul poate fi aprins fara a folosi cardul din buzunar. In locul obisnuitului butuc se gaseste un rotor special, care poate fi manevrat imediat ce pedala de frana este apasata. De asemenea, posesorul de Pathfinder poate incuia si descuia usile prin simpla apasare a unui buton aflat pe manerul portierei, moment in care masina recunoaste cardul din portofelul proprietarului.  PROBA. Inca din oras am constatat ca masina se conduce cu usurinta. Daca dimensiunile sale va pun pe ganduri, fiti pe pace. Pathfinder s-a dovedit mai sprinten si mult mai manevrabil decat alti rivali din gama. Odata scapata de balamucul din oras, masina s-a lansat usor pe autostrada, unde cei 171 de cai-putere si cuplul de 403 Nm si-au facut simtite prezentele. Pentru segmentul sau, Pathfinder se descurca excelent in regimul unor deplasari mai lungi, putand rula la viteze decente. Transmisia automata a functionat excelent, in timp ce consumul indicat de computerul de bord s-a ridicat la 10,8 litri/100 km. dragos.stoica@jurnalul.ro   Performant - Escaladeaza lejer Ajuns pe zona de munte, tractiunea integrala s-a dovedit la inaltime. Prin simpla actionare a unui buton amplasat pe bord se pot selecta modurile 2WD (transmisie la puntea spate), Auto (sistemul decide in functie de conditiile de drum cand sa cupleze transmisia integrala), 4WD (tractiune integrala) si 4WD low (tractiune integrala cu reductor cuplat). Pe o vreme ploioasa si extrem de cetoasa, masina a urcat fara nici cea mai mica problema pana pe platoul Bucegilor, trecand la fel de usor peste portiunile inghetate sau acoperite de zapada, precum si prin torentele care brazdeaza drumul de la Cuibul Dorului. De asemenea, intr-un circuit amenajat de off-road, Pathfinder s-a achitat excelent de sarcini, "masina" inghetand intr-o rampa de inclinatie 45 de grade.   Interior - Dotari excelente Interiorul este extrem de generos, existand sapte locuri pentru pasageri. Echiparea este la un nivel inalt, dotarile standard incluzand, in functie de versiune, tapiterie din piele, climatizare bi-zona, scaune cu reglare electrica, faruri cu operare automata, proiectoare cu xenon, jante din aliaj, sistem audio hi-fi cu magazie de CD-uri, unitate de comunicatii Bluetooth, navigatie prin satelit cu recunoastere vocala si informatii din trafic in timp real (Traffic Message Channel). In plus, Pathfinder imbina polivalenta unui MPV, performantele dinamice ale unui autoturism si abilitatile off-road ale unui 4x4 cu pretentii. Fabricat in Spania, Pathfinder nu este supus taxelor vamale, iar accizele aplicate sunt de 4%.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.