Nivelul preturilor la principalele categorii de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) a fost anul trecut in medie cu 40% mai mare in Romania decat in Bulgaria. Aceasta tendinta se mentine in continuare, desi comertul romanesc modern este mult mai
Nivelul preturilor la principalele categorii de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) a fost anul trecut in medie cu 40% mai mare in Romania decat in Bulgaria. Aceasta tendinta se mentine in continuare, desi comertul romanesc modern este mult mai dezvoltat, potrivit unui studiu realizat de GfK. „Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri, anul trecut ajunsese la 23%. In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, care aduce la consumator preturi mai accesibile, in Romania continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac vecinii nostri bulgari“, se arata in studiul citat.

Dezvoltarea comertului modern a fost influentata in principal de expansiunea marilor lanturi de hipermarketuri din Romania, precum si cea a discounterilor, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.