"Acest lucru este rezultatul faptului ca nu s-au construit la timp autostrazi si pentru asta ar trebui sa plateasca toti ministrii care au fost pana acum in minister. Sa plateasca macar cu rusinea", a declarat, ieri, Ludovic Orban.
Studiul de fezabilitate pentru centura de nord (52,7 km) a fost realizat in 2002, iar pentru zona de sud (48,2 km) in 2004.
Valoarea estimata in 2002-2004 pentru constructia viitoarei centuri a Capitalei in zona de nord si sud era de 729 milioane euro, iar in 2007, dupa noile calcule, s-a ajuns la peste 2 miliarde de euro.
Potrivit datelor Ministerului Transporturilor, costul de executie pe kilometru pentru centura de nord a fost evaluat initial la 7 milioane de euro in 2002, in 2007 ajungandu-se la 20,3 milioane euro pe km.
Daca in 2002 costurile pentru exproprieri ar fi ajuns la 5 milioane de euro, pretul fiind 1 euro pe mp, in 2007 pretul terenului a ajuns la 282 milioane euro, adica la 60 de euro mp.
De asemenea costul utilitatilor a ajuns la 60 milioane de euro in 2007, fata de 8 milioane de euro in 2002.
In ceea ce priveste centura de sud, valoarea investitiilor se situa in 2004 la 7,5 milioane de euro pe km, ajungandu-se in 2007 la 19,7 milioane de euro pe km.
Exproprierile ar fi costat in 2004 ministerul 41,3 milioane de euro, adica 10 euro pe mp, pretul ajungand in acest moment la 60 de euro pe mp, astfel incat exproprierile vor costa 241 milioane euro.
Costurile pentru utilitati au crescut de peste 10 ori, ajungandu-se in 2007 la 181 milioane de euro. Valoarea estimata in 2002-2004 pentru constructia viitoarei centuri a Capitalei in zona de nord si sud era de 729 milioane euro, iar in 2007, dupa noile calcule, s-a ajuns la peste 2 miliarde de euro.
Ministrul Transporturilor a anuntat ca pentru noua centura a Capitalei, la 1 octombrie 2008, va fi semnat contractul de concesiune pentru zona de nord.
Orban a explicat ca acest tronson va fi construit prin concesiune deoarece valoarea investitiei e foarte mare si nu poate fi acoperita din fondurile de la buget.
Firma de constructii are la dispozitie 2 ani pentru finalizarea tronsonului de nord a noii centuri.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Premieră pentru Revolut: Lansează refinanțarea creditelor
Sursa: futurebanking.ro
-
Psihologii dezvăluie cele 15 calități pe care femeile le caută în bărbații cu...
Sursa: kudika.ro
-
Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei: Nu îmi pun...
Sursa: wall-street.ro