Decizia este definitiva si irevocabilaDupa doi ani de procese la diferite instante, legate de "paternitatea" marcii de coniac Milcov, magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-au pronuntat: vinars-ul poate fi comercializat numai de catre Zar
Decizia este definitiva si irevocabilaDupa doi ani de procese la diferite instante, legate de "paternitatea" marcii de coniac Milcov, magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie s-au pronuntat: vinars-ul poate fi comercializat numai de catre Zarea (care are dreptul de proprietate intelectuala), societatii Vincon Vrancea fiindu-i interzisa producerea si comercializarea acestuia.
In urma cu un an, compania Zarea si-a anuntat intentia de a se adresa Curtii Europene de Justitie de la Luxemburg in cazul in care justitia romana nu va solutiona litigiul dintre producatorii de bauturi alcoolice pana la 1 ianuarie 2007.
Potrivit comunicatului, Zarea SA a chemat Vincon in judecata in doua procese, dintre care unul viza suspendarea producerii si a comercializarii bauturii "Milcov" de catre firma vranceana, iar in celalalt se solicita plata unor despagubiri de 3 milioane euro pentru cei cinci ani de utilizare a acestui brand. Faptele pentru care erau acuzati administratorii Vincon Vrancea sunt considerate drept contrafacere de marca si concurenta neloiala, fiind pedepsite atat penal, cat si civil.
De asemenea, Zarea a invocat faptul ca fosta Intreprindere de Vinuri si Şampanie a inceput sa produca vinars fabricat din distilat de vin dupa metoda cognac denumit "Milcov" inca din 1968, marca inregistrata la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), pentru clasa "productie".
In replica, reprezentantii Vincon aratau ca au inregistrat marca la OSIM in 2001, pentru clasa "imbuteliere si transport", moment in care Zarea renuntase sa mai produca aceasta bautura. Zarea SA a contestat aceasta afirmatie sustinand ca "a produs si comercializat in mod continuu produsul Milcov, insa fiind un distilat de vin superior invechit, ciclul de productie este mult mai mare, iar volumele mai mici".3 mil. euro despagubiri si 1.000 euro/zi penalitatiMagistratii civili ai Tribunalului Bucuresti au dat castig de cauza societatii Zarea la 11 ianuarie 2006 si au dispus "interzicerea producerii, comercializarii si oferirii spre vanzare a produselor alcoolice sub marca Milcov de catre SC Vincon Vrancea SA".
Totodata, judecatorii au dispus retragerea de pe piata de catre societatea din Vrancea a produselor alcoolice care folosesc marca "Milcov". Instanta Tribunalului Bucuresti a respins insa ca nefondate cererile privind anularea marcii disputate si, respectiv, privind obligarea firmei din Vrancea la plata daunelor cominatorii.
Atat Vincon Vrancea, cat si Zarea au facut apel. Intre timp, firma din Vrancea a continuat productia.
O jumatate de an mai tarziu, producatorul de bauturi alcoolice Zarea Bucuresti anunta ca solicita in instanta despagubiri in valoare de trei milioane euro de la compania Vincon Vrancea, pentru utilizarea marcii de vinars "Milcov".
"Zarea a calculat un prejudiciu de circa 600.000 euro pe an, pentru cinci ani, ca urmare a faptului ca bautura Milcov este produsa atat de Zarea, cat si de Vincon Vrancea, fara ca aceasta din urma sa detina drept de proprietate industriala asupra marcii", informa, printr-un comunicat, Zarea Bucuresti. In replica, reprezentantii Vincon respingeau acuzatiile si afirmau ca suma solicitata este "fabuloasa".
Instanta Curtii de Apel Bucuresti a dat castig de cauza societatii Zarea cu privire la daunele cominatorii la 21 decembrie 2006, obligand SC Vincon Vrancea la plata unor daune de 1.000 de euro pentru fiecare zi de intarziere de punere in aplicare a hotararii instantei de fond. Totodata, Curtea de Apel a respins apelul firmei din Vrancea.
SC Vincon Vrancea a atacat cu recurs aceasta decizie, procesul ajungand, astfel, pe masa judecatorilor Sectiei civile si de proprietate intelectuala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, care marti seara au dat castig de cauza societatii Zarea.Vinars-ul de colectie ajunge la 720 lei sticla"Milcov" a devenit o marca de traditie pe piata romaneasca, care a obtinut multiple medalii la concursuri interne si internationale. In comert si in pivnitele Zarea SA se mai gasesc sticle de "Milcov" din anul 1985, acest produs prin invechire capatand o valoare mai mare. Pe site-urile specializate in vanzarea bauturilor de colectie, un astfel de coniac, mai vechi de opt ani, tinut pana la imbuteliere in butoaie de stejar, ajunge la 720 lei (echivalentul a peste 200 euro).
Fondata in 1912, Zarea a fost nationalizata in 1948 si privatizata in 2004 intrand in parteneriat cu liderul german in productia de vinuri spumante, Schloss Wachenheim.
Anul acesta, Zarea a fost certificata ISO 9001/2001 si se afla in plin proces de retehnologizare. Directorul companiei, Emil Popescu, sustine ca s-a investit in toate tehnologiile de obtinere a spumantelor, fiind unicul producator care satisface toate segmentele de gust (brut natur, brut, sec, demisec, dulce) si toate segmentele de pret.
Potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante, compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 48.266.304 lei si un profit de 9.706.482 lei.4 mil. euro, investiti in relansarea brandy-uluiProducatorul de bauturi Zarea a investit aproximativ patru milioane euro pentru relansarea pe piata romaneasca a brandy-ului Milcov, investitia fiind orientata catre campanii TV, print, materiale promotionale si materiale de comunicare la raft. "Din rapoartele de specialitate, reiese ca in perioada septembrie 2007, fata de septembrie 2006, cota de piata valorica a Milcov a crescut cu 52%.
Performanta este cu atat mai valoroasa cu cat acelasi raport ne indica pentru perioada respectiva o scadere a pietei de brandy din Romania cu 14,8%. Suntem siguri ca odata cu venirea sezonului rece vanzarile noastre vor creste si mai mult, a declarat pentru NewsIn Rodica Draghici, director de marketing Zarea SA.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.