Potrivit documentelor intocmite la timpul respectiv, in debutul anului 2003, printr-o retea a benzinarilor autohtoni, s-au comercializat ilegal 10.000 tone de benzina, prejudiciul produs bugetului statului prin neplata accizei si calculat de comisar
Potrivit documentelor intocmite la timpul respectiv, in debutul anului 2003, printr-o retea a benzinarilor autohtoni, s-au comercializat ilegal 10.000 tone de benzina, prejudiciul produs bugetului statului prin neplata accizei si calculat de comisarii Garzii Financiare fiind de peste 18 miliarde lei. Dupa cum, in raportul de control intocmit, o parte din vina acestei afaceri „tip suveica“ este atribuita functionarilor vamali din Iasi si Timisoara care, prin emiterea unor acte ce contravin legislatiei vamale, au inlesnit producerea fraudei. Mai mult, comisarii Garzii Financiare au acuzat vamesii de faptul ca, aflate in custodia acestora, zece vagoane cu benzina „s-au evaporat“. Derulata in urma cu patru ani, afacerea a intrat in uitare, asa cum s-a intamplat si cu dosarul penal al respectivei cauze. Asta, in timp ce, dupa ce a fost debarcat si inzestrat de DNA cu un dosar penal, Eugen Butur, fostul sef al Directiei Vamale Iasi, a fost recuperat de camarazii sai si, asemenea fostului adjunct al Securitatii Timis, generalul Atudoroaie, luat sub aripa protectoare a potentului iesean, patron al lantului „Iulius Mall“, Iulian Dascalu.

Atat raportul de control intocmit la data de 15.04.2003 de catre seful Garzii Financiare a judetului Arad, cat si plangerea penala care a fost inaintata Parchetului de pe langa Curtea de Apel Timisoara consemneaza afacerile necurate derulate in perioada ianuarie-martie 2003, de catre o serie de firme implicate in comertul cu benzina, in diverse localitati din Moldova si Banat, principalele firme invinuite de comisarii Garzii Financiare fiind SC Larisa SRL din Armas, judetul Neamt, SC Alcapo Oil SRL din Timisoara, precum si o serie de firme controlate, in acea perioada, de clanul timisorean „Baron“.

Astfel, raportul stipuleaza ca, la data de 28.02.2003, in baza unei licente acordate de Departamentul de comert exterior, Directia licente, din cadrul Ministerului Comertului Exterior si a contractului CE 345/05.09.2002 incheiat cu firma Euroeast Trade LLC cu sediul in localitatea Lewes din Statele Unite, firma nemteana SC Larisa SRL din localitatea Almas urma sa primeasca din Belarus, prin punctul de frontiera Vadu Siret, 10.000 tone benzina CO 92 fara plumb, contractul neprecizand ca urma ca benzina sa fie procesata in Romania.

De fapt, asa cum era prevazut in contractul incheiat cu firma Euroeast, marfa urma sa fie importata la pretul de 285$/ tona, urmand ca, in eventualitatea ca vanzatorul va accepta, acesta sa primeasca, in schimbul marfii exportate, benzina avand cifra octanica CO 95 la pretul de 305$/ tona. Dupa care, la data de 09.09.2002, apare o anexa la contractul-cadru cu pricina, prin care partile convin ca 1.000 tone de benzina sa fie livrata de catre Euroeast in vederea procesarii, adica, prin aditivarea cu tetraetil de plumb, cifra octanica sa creasca de la 92 la 95, aparand prima hiba, deoarece nu se specifica daca aceasta benzina face parte din lotul de 10.000 tone.

Dansul aprobarilor


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.