Pe 1 noiembrie directorul tehnic al MobilTel, Nikolai Kirchev, a anuntat ca portabilitatea numerelor de telefon va fi introdusa in Bulgaria in primele trei luni ale anului viitor. Inainte de sfarsitul lui noiembrie 2007, Comisia de Reglementare in Co
Pe 1 noiembrie directorul tehnic al MobilTel, Nikolai Kirchev, a anuntat ca portabilitatea numerelor de telefon va fi introdusa in Bulgaria in primele trei luni ale anului viitor. Inainte de sfarsitul lui noiembrie 2007, Comisia de Reglementare in Comunicatii (CRC) va adopta specificatiile functionale necesare ca reguli principale pentru portabilitate, a informat directorul CRC, Tsvetelina Sevlievska. Aceasta a mai spus ca Bulgaria se confrunta cu pericolul sanctionarii daca nu introduce portabilitatea numerelor de telefonie mobila la timp.
Sevlievska a adaugat ca timpul limita pentru crearea unei baze de date unificate a fost 1 iulie 2008, asadar operatorii de telefonie mobila vor trebui sa indeplineasca acest acord. In cazul in care acest termen nu va fi respectat CRC va interveni.
Reprezentantul Vivatel, Purvan Rusinov, a declarat ca principalul avantaj al portabilitatii va fi reducerea costurile companiilor mobile prin stimularea competitiei intre operatori. Cu ceva timp in urma Vivatel si GloBul au informat CRC ca erau pregatiti sa transfere numerele de telefonie mobila in cadrul propriilor retele. Acestia au investit trei milioane euro, iar MobilTel 2,5 milioane euro. Servicul de schimbare a operatorilor fara a schimba numarul de telefon mobil va fi efectuat in zece zile, suportul tehnic durand sapte ore.
Companiile UTI Systems, Porthus Belgia si Microsoft Romania vor demara implementarea portabilitatii numerelor de telefon si in Romania, prin realizarea bazei de date centralizate, valoarea proiectului fiind de peste 580.000 de euro fara TVA. Proiectul se va derula pe o perioada de sase luni, solutia de portabilitate va deveni functionala in cursul primului trimestru al anului 2008.
Portabilitatea numerelor ofera abonatilor posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul de servicii de telefonie, ceea ce va asigura clientilor o mai mare libertate de alegere si va obliga furnizorii sa depuna eforturi suplimentare pentru mentinerea si atragerea clientilor prin oferte tot mai atractive.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.