Dupa ce Comisia Europeana (CE) a deschis o investigatie pentru a stabili legalitatea privatizarii Daewoo Craiova, oficialii romåni se tem ca scenariul in care Ford va renunta sa mai vina in Romånia ar putea deveni doar o chestiune de tim
Dupa ce Comisia Europeana (CE) a deschis o investigatie pentru a stabili legalitatea privatizarii Daewoo Craiova, oficialii romåni se tem ca scenariul in care Ford va renunta sa mai vina in Romånia ar putea deveni doar o chestiune de timp. Dupa ce presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu, si-a exprimat temerea ca Ford va renunta la investitia de la Craiova daca CE nu va da o rezolutie rapida pe contractul de privatizare, fostul premier Theodor Stolojan ii arata cu degetul pe „ vinovatii“ pentru aceasta situatie.

Vina pentru intarzierea contractului cu Ford apartine unor functionari publici din Comisia pentru Privatizarea Automobile Craiova sau din Executiv, care nu au respectat reglementarile UE privind semnarea contractului cu Ford, a declarat, sambata, Theodor Stolojan, presedintele PLD.

„In ceea ce priveste contractul cu Ford, avem de-a face cu o delasare, o nepasare dureroasa a unor functionari publici din Comisia de Privatizare sau chiar din Guvern, care nu au respectat reglementarile UE. Noi aveam obligatia de a anunta Comisia Europeana inainte de parafarea contractului cu Ford p entru a primi acceptul. Acest lucru era necesar tocmai pentru ca este vorba despre un contract de privatizare care are o mare influenta economica in Europa. Nu s-a facut nici o notificare si, prin urmare, am intrat la incalcarea legii“, a declarat Stolojan, citat de NewsIn.

Acesta sustine ca, daca s-ar fi respectat legea, totul ar fi fost mult mai simplu. „Trimiteam notificarea catre CE si, daca nu primeam raspuns intr-un anume termen, se considera ca membrii CE nu au nimic de obiectat“, a explicat fostul prim-ministru. Conform acestuia, in conditiile actuale, exista posibilitatea ca Ford sa gaseasca o alta alternativa pentru productia noilor modele de automobile, „undeva in Europa“.

Stolojan a subliniat si deficientele semnalate la privatizarea Automobile Craiova si cea a societatii Petrom, ambele vandute unor investitori strategici. „In primul caz, accentul trebuia pus pe investitii, nu pe pret. In cel de-al doilea caz, la Petrom, situatia a fost inversa. Accentul trebuia pus pe pret“, a declarat Stolojan.

Vacaroiu avertizeaza ca americanii ar putea renunta la Daewoo


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.