Guvernul a aprobat ieri un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene, din cauza investigatiei declansata de Comis
Guvernul a aprobat ieri un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene, din cauza investigatiei declansata de Comisia Europeana in privinta vanzarii uzinei auto catre grupul american Ford. Astfel, privatizarea Automobile Craiova va fi supendata mai multe luni. Presedintele Comisiei de Privatizare Sebastian Vladescu spera ca discutiile pe marginea vanzarii Automobile Craiova sa se reia, cel tarziu, la inceputul anului viitor. Comisia Europeana a declansat o investigatie privind aceasta privatizare fiindca are suspiciuni ca statul roman ar fi acordat ajutoare de stat grupului Ford, ceea ce este ilegal. Mai mult, oficialii europeni cred ca pretul uzinei a fost subevaluat din cauza conditiilor puse de partea romana. Reamintim ca autoritatile romane conditionasera privatizarea de indeplinirea anumitor cerinte, in special realizarea unui nivel de productie minim de 200.000 automobile in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea unei activitati curente timp de patru ani si mentinerea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania. Comisia Europeana a decis insa saptamana trecuta investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Procedura formala de investigatie a fost deschisa in temeiul normelor in materie de ajutor de stat din Tratatul CE. Comisia vrea sa verifice daca pretul de vanzare a fost mai mic decat cel care ar fi fost obtinut in cazul in care privatizarea ar fi fost neconditionata, caz in care ar putea sa existe anumite elemente de ajutor de stat. Mai mult, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, arata Bruxelles-ul. Documentul arata ca a fost semnalat faptul ca Guvernul roman a adoptat o lege speciala pentru privatizarea intreprinderii Automobile Craiova. In cazul in care s-ar dovedi ca noul investitor a beneficiat de o anulare a datoriilor de catre stat - odata ce situatia datoriilor Automobile Craiova a impiedicat in mod vizibil un anumit numar de investitori potentiali sa prezinte o oferta - atunci investitorul in cauza ar fi obtinut, de asemenea, un ajutor de stat. Deschiderea unei investigatii acorda partilor interesate posibilitatea de a prezenta observatii privind masurile in cauza, mai arata Comisia. Pe de alta parte, presedintele comisiei de privatizare a Daewoo, Sebastian Vladescu, a spus ca Ford va beneficia doar de ajutoare de stat care se incadreaza in schemele de ajutor admise de legislatia UE. Comisia de Privatizare a societatii Automobile Craiova SA va trebui sa raspunda CE in termen de 30 de zile de la primirea unui document oficial in legatura cu tranzactia de privatizare a companiei, au declarat surse din cadrul AVAS. De asemenea, autoritatile au aratat ca vor respecta decizia forului european referitoare la Automobile Craiova. Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu Ford Motor Company fusese semnat pe 12 septembrie la Frankfurt. Ford a achizitionat astfel 72,4% din compania romaneasca Automobile Craiova, la un pret de 57 milioane euro, adica 4,15 euro/actiune. Ford a fost totodata singura companie care a participat la licitatia pentru privatizarea producatorului de automobile aflat in dificultate.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.