Procedurile legislative care definitiveaza tranzactia au fost suspendate
Dezbaterile vor fi reluate in Parlament dupa ce autoritatile romane vor primi unda verde de la CEGuvernul a aprobat, in sedinta de ieri, un memorandum prin care sunt suspe
Procedurile legislative care definitiveaza tranzactia au fost suspendate
Dezbaterile vor fi reluate in Parlament dupa ce autoritatile romane vor primi unda verde de la CEGuvernul a aprobat, in sedinta de ieri, un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament pe proiectul de lege privind privatizarea Automobile Craiova.
Potrivit ministrului delegat pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, procedurile legislative vor fi reluate imediat dupa ce Comisia Europeana se va pronunta in cazul tranzactiei. "Estimez ca, dupa reluare, dezbaterile vor fi incheiate in circa trei saptamani si la Camera Deputatilor", a spus Voicu.
In prezent, proiectul respectiv se afla la Comisia de privatizare din Senat si a fost deja avizat favorabil de trei comisii: juridica, de buget-finante si cea economica. Senatul este prima Camera sesizata in acest caz.
Comisia Europeana a lansat, in urma cu o saptamana, o investigatie privind potentialele ajutoare de stat acordate in cadrul vanzarii Automobile Craiova (fosta Daewoo Romania) catre Ford Motor Company. Principala suspiciune este legata de faptul ca, pentru incheierea tranzactiei, statul roman a acordat Ford anumite facilitati ce incalca politica europeana in domeniul concurentei. Practic, Romania este suspectata ca a incalcat acquis-ul comunitar, pe care si l-a asumat prin Tratatul de aderare la UE.
Pana la terminarea investigatiei, CE a cerut autoritatilor de la Bucuresti sa suspende orice subventii ilegale.
Reprezentantii AVAS sustin ca procedura declansata de CE este una normala pentru tranzactiile de acest fel, iar in raspunsul pe care il va trimite forului european, Agentia va prezenta argumentele care au stat la baza perfectarii acestei tranzactii.
Compania Ford este dezamagita de investigatia deschisa de CE, a declarat saptamana trecuta pentru Reuters presedintele Ford Europa, John Fleming. "Din perspectiva noastra, noi nu am fi propus nimic care sa incalce legislatia UE", a adaugat el, subliniind totusi ca una dintre conditiile Ford a fost sa preia o "companie curata, fara niciun fel de compensatii".Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul Ford a fost semnat pe 12 septembrie la Salonul International Auto de la Frankfurt. La momentul respectiv, seful comisiei pentru privatizare, Sebastian Vladescu, declara ca Ford va beneficia doar de ajutoare de stat care se incadreaza in schemele de ajutor admise de legislatia UE. Iar in anexa proiectului trimis spre aprobare Legislativului se precizeaza: "Cu exceptia beneficierii de prevederile Legii 71/1994 (privind acordarea unor facilitati investitiilor straine, n.r.), entitatile vizate nu au beneficiat de nicio alta masura care ar putea fi considerata un ajutor de stat conform legii aplicabile". Pana la sfarsitul lunii octombrie, AVAS trebuia sa trimita CE o notificare privind toate aspectele referitoare la concurenta si ajutor de stat ale privatizarii Automobile Craiova. Lucru care nu a mai fost pus in practica.
Finalizarea tranzactiei intre Ford si statul roman este prevazuta pentru 30 ianuarie 2008, potrivit contractului.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.