Lucratorii portuari depistati fara acte legale chiar de ministrul Orban au acum contracte in regula.
Seful ITM spune ca acestea puteau fi semnate imediat dupa control, cu date false.
ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a descoperit, i
Lucratorii portuari depistati fara acte legale chiar de ministrul Orban au acum contracte in regula.
Seful ITM spune ca acestea puteau fi semnate imediat dupa control, cu date false.
ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a descoperit, in urma controlului inopinat facut in port, cel putin patru muncitori care nu avea contracte de munca. Ieri insa, patronul Bel Jobs SRL, una dintre societatile prinse pe picior gresit, alaturi de Armony Prest SRL, s-a prezentat la Inspectoratul Teritorial de Munca. "Angajatorul a adus trei contracte de munca semnate de angajati in data de 10 octombrie. Este foarte posibil ca acesti lucratori sa fi semnat documentele imediat dupa verificarea facuta de ministru. Ieri dimineata am blocat orice intrare pentru aceste societati pentru a evita aceste ilegalitati, insa data la care au fost intocmite actele ne-a determinat sa permitem depunerea contractelor. Documentele trebuie depuse in maximum 20 de zile de la data semnarii, iar aceste acte ale muncitorilor din port mai puteau fi inregistrate pana la sfarsitul lunii", a declarat seful ITM, Eugen Bola. Desi sunt constienti ca s-a incalcat legea, inspectorii de munca nu pot lua nici o masura si sunt nevoiti sa accepte contractele. "Suntem multumiti ca acesti trei lucratori se vor bucura pe viitor de drepturile unui angajat. Sindicatele celor doua firme suspecte sunt in conflict deschis cu angajatorii, principala problema fiind munca la negru", a declarat Eugen Bola. Un singur muncitor, angajat la Armony Prest SRL mai este suspect ca a fost incadrat ilagal intr-un loc de munca, insa si in acest caz, conducerea ITM este sigura ca va aparea un contract de care lucratorul "uitase".
Efecte negative
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a recunoscut ca munca la negru are efecte negative pentru toti factorii implicati. In primul rand, cei mai afectati sunt chiar muncitorii care accepta o astfel de practica, pentru ca nu beneficiaza de nici un fel de asistenta sociala, in caz de nevoie. In al doilea rand, sunt afectati operatorii care lucreaza cinstit, pentru ca fac fata mai greu concurentei acelora care apeleaza la munca la negru. In al treilea rand, au de pierdut chiar portul si statul, pentru ca nu mai incaseaza taxele si impozitele pe care ar trebui sa le plateasca patronii. In aceste conditii, atat ministerul, cat si operatorii si sindicatele sunt de acord asupra unui lucru: munca la negru trebuie sa dispara din port.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.