Dupa palmele sau avertizarile primite de Romania din partea Uniunii Europene sau a Comisiei Europene, de data aceasta Banca Mondiala este cea care ne pedepseste. Banca Mondiala a avertizat Ministerul Transporturilor ca va suspenda imprumutul de aproa
Dupa palmele sau avertizarile primite de Romania din partea Uniunii Europene sau a Comisiei Europene, de data aceasta Banca Mondiala este cea care ne pedepseste. Banca Mondiala a avertizat Ministerul Transporturilor ca va suspenda imprumutul de aproape 150 de milioane de dolari pentru infrastructura rutiera si feroviara, din cauza intarzierilor inregistrate de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) in transmiterea auditului financiar, se arata intr-un comunicat de presa. Potrivit documentului citat, saptamana trecuta, reprezentantii Bancii Mondiale au transmis CNADNR un fax prin care informau ca exista posibilitatea suspendarii imprumutului pentru Proiectul de Restructurare a Transporturilor, semnat in urma cu doi ani. Toate acestea din cauza ca firma Deloitte Audit a intarziat transmiterea catre Banca Mondiala a rapoartelor de audit financiar, rapoarte ce ar fi trebuit predate inca din 15 iunie, adica pana acum patru luni. Ministerul mai acuza compania de audit ca blocheaza si licitatia pentru centura municipiului Bucuresti, printr-o contestatie depusa la sfarsitul lunii septembrie. "Cauza o constituie intarzierea transmiterii catre Banca Mondiala a rapoartelor de audit financiar care ar fi trebuit predate de firma Deloitte Audit inca din 15 iunie, adica acum patru luni. Ultima data pe care Banca Mondiala o considera ca fiind acceptata pentru primirea rapoartelor de audit este 31 octombrie, in conditiile in care deja, firma Deloitte Audit, Ministerul Transporturilor si cele doua companii din subordinea MT au mai avut o perioada de gratie pana la 30 septembrie", se arata in comunicatul de presa. Potrivit documentului, firma Deloitte Audit- sucursala Deloitte Touche Tohmatsu avea obligatia sa intocmeasca rapoartele de audit financiar la sfarsitul fiecarui an calendaristic de-a lungul implementarii Proiectului de Restructurare a Transporturilor din Romania. "Pana acum, cu intarziere, Deloite Audit a reusit sa predea CNADNR rapoartele referitoare la conturile de proiect aferente anului 2005 si 2006 si situatiile financiare pentru anul 2005", mentioneaza documentul. Pe langa nerespectarea conditiilor contractuale, firma Deloitte, potrivit aceluiasi comunicat, blocheaza licitatia pentru centura municipiului Bucuresti printr-o contestatie depusa la sfarsitul lunii septembrie. "Si in acest caz, Deloitte a intarziat cu depunerea ofertei de servicii de consultanta pentru asistenta tehnica, financiara si juridica pentru Autoastrada de centura a municipiului Bucuresti si, conform legii, nu a mai fost primita in licitatie. Ca urmare, desi motivele invocate nu au nicio legatura cu intarzierea sa, Deloitte a declansat in acest fel o procedura care va intarzia cu cel putin 30 de zile si cursul licitatiei pentru realizarea Autostrazii de centura a Bucurestiului. Acesta este un alt exemplu despre modul in care firmele mari aplica standarde duble in Romania", se mai spune in comunicatul de presa.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.