Salonul International de Automobile Bucuresti 2007 a inregistrat cea mai larga participare de pana acum, la eveniment fiind prezenti aproape 200 de expozanti de autovehicule si accesorii, cu aproximativ 500 de marci si peste 100 de premiere nationale
Salonul International de Automobile Bucuresti 2007 a inregistrat cea mai larga participare de pana acum, la eveniment fiind prezenti aproape 200 de expozanti de autovehicule si accesorii, cu aproximativ 500 de marci si peste 100 de premiere nationale. Manifestarea a constituit o oglinda fidela a cresterii pietei auto din tara noastra, marcand numeroase premiere nationale, multi producatori alegand acest eveniment pentru a lansa noi vehicule.
Noua locatie a Salonului a permis dezvoltarea uneia dintre cele mai impresionante structuri in aer liber din Europa, la ridicarea careia au participat firme cu renume in domeniu.
Spatiul destinat salonului a fost impartit in trei arii: primele doua, acoperite, cuprind expozantii auto, moto si ATV, respectiv expozantii de accesorii, echipamente si servicii, iar suprafata aflata in aer liber va gazdui autoutilitarele. Printre expozanti se regasesc 23 de companii auto ce expun 40 de marci, 10 companii de tunning prezente cu 50 de marci si 12 companii moto si ATV care prezinta 35 de marci. In total, aceasta editie aduna peste 500 de autovehicule expuse si aproximativ 5.000 de persoane angajate in standuri.
Organizatorii SIAB au pregatit pentru segmentul de masini de teren si un traseu de testare si demonstratii off-road la cele mai inalte standarde. Traseul off-road din cadrul SIAB 2007 a fost cel mai mare si cel mai complex realizat vreodata in Romania, avand peste 15.000 mp si doua grade de dificultate.Vedeta salonuluiEditia din acest an a SIAB a inregistrat 100 de premiere in industria auto pe piata locala. Fara indoiala printre vedetele standurilor s-a numarat si prototipul Fiat Truckster, conceptul aducand la standurile Fiat Professional o multime de admiratori.
Ducato Truckster este un model futurist, dezvoltat de Centrul de Design Fiat in colaborare cu Bosch. Alte companii care au participat la realizarea Truckster sunt Behr GmbH, SEWS Cabind si Dense Thermal System.
Pe langa eleronul spate enorm, prototipul mai atrage atentia si prin luminile cu leduri, deschiderea usilor tip "aripa monoplan". Prototipul are o lungime de 6.48m, o latime de 2.48m si o inaltime de 2.5m. Grupul italian a mai prezentat la stand si gama sa de utilitare dedicate profestionistilor: Doblo, Scudo si Ducato.Al patrulea LoganConstructorul de la Mioveni si-a rezervat, la al saselea SIAB, un spatiu de 840 de mp pentru a-si prezenta modelele standul s-a dovedit suficient de mare pentru a gazdui o premiera mondiala: noul Logan Pick-Up, o masina care va fi comercializata incepand cu 2008 pe pietele din Romania, Bulgaria, Turcia si Algeria.
Principalul atu al noii utilitare Dacia sunt, evident, dimensiunile spatiului de incarcare (bena are o lungime de 1,80 m) si capacitatea de incarcare (sarcina utila este de 800 kg), si aspectul, fiindca cu un set de roti potrivit si cu un eventual set de "spoturi" in zona plafonului, masina asta chiar poate fi simpatica.Noua solutieVolkswagen Autovehicule Comerciale a venit cu modele din gamele Crafter, Caddy si Transporter, dar si cu o premiera pentru piata din Romania - noul Caddy Maxi. In noul model se regasesc calitatile unui minivan si polivalenta unei dubite compacte, formand astfel o noua clasa de vehicule utilitare. In comparatie cu popularul Caddy, Maxi a fost lungit de la 4,41 metri la 4,88 metri. Astfel s-a creat un volum de incarcare fara precedent: pana la 4.200 litri.
In curand, Caddy Maxi va fi disponibil in varianta Life, urmand apoi si Caddy Maxi Kombi si Caddy Maxi Furgon. La bordul noului autovehicul comercial Volkswagen se afla si un motor de top: 103 kW cu 140 CP TDI.Brabus vine in RomaniaCelebrul tuner german Brabus si-a facut "intrarea" la SIAB prin intermediul unor modele spectaculoase, printre care s-a aflat si un Viano care cu greu putea sa intre in categoria autovehiculelor conventionale.
Inainte de a intra pe mainile tunerului, Mercedes-Benz Viano avea un motor de 3,5 litri. Odata devenit Brabus, cilindreea motorului a crescut la 4,4 litri puterea, ajungand la 326 CP.
Modificarile nu s-au oprit aici. Catalizatorul sport si evacuarea din otel inoxidabil cu doua iesiri sunt tot Brabus, iar interiorul este de tip premium. Viano are in interior scaune de Maybach, monitoare LCD si parchet de bambus.Noutati pentru piata romaneascaMitsubishi Fuso isi face prezenta prima data la SIAB alaturi de autoutilitarele celebrei marci Mercedes-Benz. Gama Canter va fi de acum incolo comercializata prin aceeasi retea de dealeri care comercializeaza si vanurile Mercedes, beneficiind din plin de experienta acumulata de acestia. Alte premiere au fost constituite de venirea in Romania a marcii Citroen (de data aceasta prin reprezentare directa, gama de autovehicule comerciale a producatorului francez fiind cu aceasta ocazie mai bine reprezentata), precum si de intrare in " lumea" vehiculelor comerciale a producatorului ceh Skoda. Praktik, noul vehicul comercial Skoda bazat pe platforma modernului Roomster, a fost lansat si la Bucuresti. Noul model ofera o tinuta de drum deosebita si confortul unui automobil normal. Habitaclul ofera multe spatii de depozitare in portiere si zona pasagerului, incluzand un clip pentru tichete de parcare, spatiu pentru recipient de bauturi pe portiera si pe consola dintre scaune. Extrem de usor, noul Praktik este echipat cu un compartiment de incarcare cu un volum maxim de 1.9 mł si o capacitate de incarcare de 550-640 de kg, iar motorizarea vine in 2 variante: pe benzina si diesel cu o transmisie manuala in 5 viteze. Cel mai prestigios eveniment de acest fel din Romania, SIAB este singura manifestare auto din Romania cuprinsa in calendarul OICA si a numarat la aceasta editie mai mult de 220 mii de vizitatori.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.