Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat saptamana trecuta pentru Reuters ca a aflat despre ingrijorarile Bruxelles-ului privind privatizarea Automobile Craiova abia vinerea trecuta, cand a avut, la cererea sa, o intrevedere la Comisia Euro
Presedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat saptamana trecuta pentru Reuters ca a aflat despre ingrijorarile Bruxelles-ului privind privatizarea Automobile Craiova abia vinerea trecuta, cand a avut, la cererea sa, o intrevedere la Comisia Europeana. Compania Ford este dezamagita de investigatia deschisa de Comisia Europeana in cazul privatizarii Automobile Craiova, a afirmat John Fleming, care a adaugat ca a incheiat tranzactia cu Daewoo avand impresia ca privatizarea respecta legislatia europeana. "Suntem clar dezamagiti de investigatia Comisiei, pentru ca am lucrat ceva timp la acest proces de privatizare si am luat cunostinta de preocuparea pe care ar putea-o avea Comisia abia cand am avut o intalnire cu ei, vineri, la cererea noastra", a precizat Fleming. "Din perspectiva noastra, noi nu am fi propus nimic care care sa incalce legislatia UE", a subliniat el, mentionand totusi ca una dintre conditiile pe care Ford a pus-o la privatizare a fost sa preia o "companie curata, fara niciun fel de compensatii".

Tariceanu pledeaza personal pentru Ford la Bruxelles
Premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ieri, la SIAB, ca, daca va fi nevoie, se va duce personal la Bruxelles sa pledeze in favoarea Ford in fata Comisiei Europene (CE). "Ford nu poate astepta doi ani decizia CE, care este un animal greoi in ceea ce priveste luarea deciziilor. Sunt convins ca in momentul in care contractul va fi analizat cu atentie, Comisia va realiza ca regulile au fost respectate", a reactionat premierul. Acesta a adaugat ca a convenit cu CE accelerarea procesului de verificare si primirea de raspunsuri rapide, pentru a nu intarzia investitia Ford de la Craiova. Premierul Tariceanu a mai cerut partidelor sa se implice in problema creata de investigarea privatizarii societatii Automobile Craiova de catre reprezentantii CE, argumentand ca de soarta craiovenilor nu ar trebui fie preocupat doar un singur partid - PNL - sau doar Guvernul.
Autoritatile romane conditionasera privatizarea de indeplinirea anumitor cerinte, in special realizarea unui nivel de productie minim de 200.000 automobile in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea unei activitati curente timp de patru ani si mentinerea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania. Comisia Europeana a decis insa miercurea trecuta investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Procedura formala de investigatie a fost deschisa in temeiul normelor in materie de ajutor de stat din Tratatul CE. Comisia vrea sa verifice daca pretul de vanzare a fost mai mic decat cel care ar fi fost obtinut in cazul in care privatizarea ar fi fost neconditionata, caz in care ar putea sa existe anumite elemente de ajutor de stat. Mai mult, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, arata Bruxelles-ul. Documentul arata ca a fost semnalat faptul ca Guvernul roman a adoptat o lege speciala pentru privatizarea intreprinderii Automobile Craiova. In cazul in care s-ar dovedi ca noul investitor a beneficiat de o anulare a datoriilor de catre stat - odata ce situatia datoriilor Automobile Craiova a impiedicat in mod vizibil un anumit numar de investitori potentiali sa prezinte o oferta - atunci investitorul in cauza ar fi obtinut, de asemenea, un ajutor de stat. Deschiderea unei investigatii acorda partilor interesate posibilitatea de a prezenta observatii privind masurile in cauza, mai arata Comisia. Pe de alta parte, presedintele comisiei de privatizare a Daewoo, Sebastian Vladescu, a spus ca Ford va beneficia doar de ajutoare de stat care se incadreaza in schemele de ajutor admise de legislatia UE. Comisia de Privatizare a societatii Automobile Craiova SA va trebui sa raspunda CE in termen de 30 de zile de la primirea unui document oficial in legatura cu tranzactia de privatizare a companiei, au declarat surse din cadrul AVAS. De asemenea, autoritatile au aratat ca vor respecta decizia forului european referitoare la Automobile Craiova.
Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu Ford Motor Company a fost semnat in 12 septembrie la Frankfurt. Ford a achizitionat astfel 72,4% din compania romaneasca Automobile Craiova, la un pret de 57 milioane euro, adica 4,15 euro/actiune. Ford a fost totodata singura companie care a participat la licitatia pentru privatizarea producatorului de automobile aflat in dificultate. Este pentru a treia oara in decurs de mai putin de o luna cand Comisia Europeana decide deschiderea unei astfel de proceduri de investigare in cazul unei privatizari care a avut loc in Romania. Precedentele privatizari aflate sub analiza Comisiei Europene se refera la uzinele Tractorul si Petrotub Roman.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.