In timp ce autoritatile de la Bucuresti se imprumuta pentru ca Bechtel sa poata termina la timp autostrada Transilvania, la Budapesta, guvernul maghiar ezita sa construiasca o autostrada de legatura cu frontiera romaneasca.

Cele mai avansa
In timp ce autoritatile de la Bucuresti se imprumuta pentru ca Bechtel sa poata termina la timp autostrada Transilvania, la Budapesta, guvernul maghiar ezita sa construiasca o autostrada de legatura cu frontiera romaneasca.

Cele mai avansate lucrari la autostrada Transilvania sunt cele de pe tronsonul din judetul Cluj dintre Savadisla si Ciurila. Deja constructorul american, Bechtel, a cheltuit cele 123 de milioane de euro alocate pentru finantarea lucrarilor din acest an si are nevoie de alti bani. Ministrul Dezvoltarii Regionale, Laszlo Borbely, spera ca Guvernul va putea oferi inca 60 de milioane de euro. El a declarat ca, oricum, Guvernul estima la inceputul anului ca va putea oferi 180 de milioane de euro, in total. "Este foarte bine ca am depasit faza discutiilor si ca se lucreaza din plin la autostrada", a spus Borbely. El a adaugat ca, daca marile orase nu vor avea sosele de centura care sa dea spre autostrazi, peste 3-4 ani, romanii vor circula bara la bara.
Presedintele UDMR, fostul vicepremier Marko Bela, este de parere ca Guvernul trebuie sa duca pana la capat strategia de construire a autostrazilor. El a salutat si faptul ca autostrada Transilvania va fi conectata la Targu-Mures cu autostrada spre Moldova, aflata, deocamdata, in curs de proiectare. "Este clar ca acum nimeni nu mai poate spune ca nu mai avem nevoie de autostrazi in Romania. Aceste autostrazi vor usura traficul si vor aduce dezvoltare economica", a spus Marko Bela.
Executivul de la Bucuresti a pregatit avansul de pana la 130 de milioane de euro, pentru lucrarile de anul viitor. In total Bechtel spera sa cheltuiasca anul viitor peste o jumatate de miliard de euro. Daca Guvernul nu va avea bani, exista linii de creditare pregatite pentru finantarea lucrarilor. Deocamdata, Guvernul nu a ridicat din conturi acesti bani ca sa nu inceapa si plata dobanzilor. Exista, insa, o problema, a spus secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Barna Tanczos. Guvernul maghiar are in proiect doar construirea unor drumuri expres pana la granita cu Romania. Oficialii romani vor incerca sa ii convinga pe maghiari sa transforme aceste drumuri in autostrazi, a spus Barna Tanczos. El a adaugat ca Executivul va analiza si problema introducerii unor taxe pe autostrada. "Pe cele concesionate, vor fi cu siguranta taxe. Noi analizam, deocamdata, oportunitatea introducerii de taxe pe autostrazile construite din fonduri publice", a spus Tanczos. Termenul contractual pentru terminarea Autostrazii Transilvania este 2012. Deoarece lucrarile au fost intrerupte un an, oficialii de la Bucuresti ar accepta si o amanare pana in 2013 pentru predarea investitiei.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.