Deputatii solicita Executivului sa garanteze difuzarea celor mai bune practici pentru finantarea logisticii, ca parte a Planului de Actiune (de exemplu prin diverse initiative de cofinantare privat-public, prin posibilitatile oferite de Banca Europeana de Investitii si de Fondul European de Investitii, precum si prin intermediul instrumentelor structurale).Parlamentarii europeni romani despre noua initiativaIn alocutiunea sa, parlamentarul european roman Silvia-Adriana Ţicau (PSE) a declarat urmatoarele: "Statele membre trebuie sa asigure un climat favorabil dezvoltarii logisticii transportului de marfa si sa elimine blocajele. Atat pentru transportatori, cat si pentru clienti, este extrem de important ca produsele sa ajunga la timp si in conditiile stabilite. Pana in 2020 se estimeaza o crestere de 50% a transportului de marfa. Logistica transporturilor de marfa reprezinta 13% din produsul intern brut al Uniunii, iar 10 si 15% din costul final al produselor este dat de costul logisticii de transport. De aceea, statele membre trebuie sa faciliteze transportul de marfa, iar regulile impuse si controalele efectuate de acestea sa fie realizate pe baza unor norme comune, fara introducerea unor bariere in libera circulatie a marfurilor. Aceste reguli trebuie transmise cu prioritate tuturor transportatorilor interesati, astfel incat acestia sa poata respecta prevederile regulamentare, sa-si indeplineasca obligatiile contractuale...
Uniunea Europeana trebuie sa utilizeze mai mult mijloacele de transport mai putin poluante. Nu intamplator, 70% din proiectele prioritare pentru dezvoltarea retelei europene de transport sunt dedicate transportului feroviar si celui naval. Din pacate, statele membre au utilizat prea putin programul Marco Polo pentru transferul unui volum cat mai mare din transportul de marfa din sistem rutier in sistem naval. Calea navigabila formata din Rhin, canalul Main si Dunare scurteaza distanta dintre nord-vestul si sud-estul Europei cu aproape 4.000 de kilometri. In plus, din 2007, Uniunea Europeana are iesire la Marea Neagra. Pentru logistica transportului de marfa, sistemele de transport inteligent si utilizarea tehnologiei devin indispensabile. Transportul de marfa are insa nevoie de o buna infrastructura de transport si, de aceea, speram ca pe viitor bugetele aferente atat proiectelor de transport comunitare, cat si celor nationale, sa devina prioritare. Consider ca acest raport este extrem de important pentru dezvoltarea economica a Uniunii Europene".
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Femeia care rescrie felul în care copiii învață să vorbească
Sursa: start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
ANPC vine cu recomandări pentru consumatori privind produsele din pește: Să...
Sursa: wall-street.ro