Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va scoate la „mezat“, påna la sfårsitul anului, proiectul autostrazii de centura Bucuresti Nord, care va face legatura intre autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Con
Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va scoate la „mezat“, påna la sfårsitul anului, proiectul autostrazii de centura Bucuresti Nord, care va face legatura intre autostrazile Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Constanta. Va fi cel mai costisitor proiect din ultimii 17 ani, pretul sau fiind estimat la peste un miliard de euro. Un calcul simplu arata ca pretul pe un kilometru de autostrada este de påna la zece ori mai mare decåt in mod normal (2-3 milioane de euro/km de autostrada, la ses, n.n.).

Oficiali din cadrul CNADNR ne-au explicat ca aceasta valoare exorbitanta - 20 milioane euro/km - include si costul exproprierilor. Pentru autostrada de centura vor fi expropriate circa 600 hectare de terenuri de la 1.400 de proprietari, iar pretul terenurilor in zona de nord a Capitalei este foarte mare. CNADNR va concesiona proiectul unor companii interesate, care finantau lucrarile, iar ulterior va exploata si intretine autostrada. Pe acest tronson, accesul autovehiculelor va fi permis doar prin plata unei taxe, al carei nivel nu a fost inca stabilit.

Traseul tr onsonului va incepe de la autostrada Bucuresti-Pitesti, va continua spre Buftea, Balotesti, spre sudul aeroportului Henri Coanda, Afumati si Caldararu. Apoi, traseul va traversa lacul Cernica si va ajunge in punctul final - autostrada Bucuresti-Constanta. Viitoarea centura de nord a Capitalei va avea o lungime de 52,77 km, 40 de pasaje si poduri si sapte noduri rutiere. Potrivit studiului de fezabilitate, viteza de proiectare a autostrazii este de 120-140 km/ora.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) va lansa, påna la sfårsitul anului, proiectul de construire a autostrazii de centura Bucuresti Nord, care va face legatura intre autostrazile A1 si A2, respectiv autostrada Bucuresti - Pitesti si autostrada Bucuresti - Constanta. CNADNR va concesiona lucrarea unor companii interesate, care vor asigura finantarea lucrarilor, iar ulterior vor exploata si intretine autostrada. Pe acest tronson, accesul autovehiculelor va fi permis doar prin plata unei taxe, al carei nivel va fi stabilit de CNADNR, impreuna cu firmele concesionare. Viitoarea centura de nord a Capitalei va avea o lungime de 52,77 km, sapte noduri rutiere si 40 de pasaje si poduri, in lungime de 8,7 km si va costa aproximativ 1,07 miliarde de euro, cu tot cu TVA.

Potrivit studiului de fezabilitate, traseul viitoarei autostrazi de centura va incepe de la autostrada Bucuresti-Pitesti, km 18, va ocoli la est localitatea Bacu, va traversa raurile Dambovita, Zurbaua si Sabareni, padurea Raioasa, se va intersecta cu calea ferata, apoi va traversa raul Colentina. Apoi, traseul se inscrie intr-o zona ingusta, intre localitatile Mogosoaia si Buciumeni. Un colt al padurii Buciumeanca va fi defrisat, insa padurea Corbeanca va fi ocolita. Tronsonul va intersecta apoi DN 1, intre localitatea Petresti si statia Petrom si va “curge” la sud de Balotesti. Se va intersecta cu autostrada Bucuresti-Brasov, va trece la sud-vest de padurea Runcu, dupa care se va inscrie in spatiul dintre localitatile Stefanesti si Afumati si va traversa balta Pasarea. La kilometrul 40, intre Afumati si Voluntari, centura va traversa DN 2, mergand spre sudul padurii Domneasca, a paraului Pasarea si a padurii Pantelimon. In continuare, autostrada se va indrepta spre sud, va ocoli proprietatea manastirii Cernica, va traversa lacul Cernica si va ajunge in punctul final -autostrada Bucuresti-Constanta.

Un km de autostrada va costa peste 20 milioane de euro


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.