"Este posibil sa se fure si saptamana viitoare. Fenomenul infractional nu stiu cat este de bine stapanit in toata tara. Tronsonul de 13 kilometri, intre Sarulesti si Lehliu, unde au loc furturi frecvente de cabluri, are un risc criminologic mare, pen
"Este posibil sa se fure si saptamana viitoare. Fenomenul infractional nu stiu cat este de bine stapanit in toata tara. Tronsonul de 13 kilometri, intre Sarulesti si Lehliu, unde au loc furturi frecvente de cabluri, are un risc criminologic mare, pentru ca acolo sunt multe persoane care nu au loc de munca", a declarat directorul general Constantin Manea. Dupa ce au constatat ca se fura, situatie cunoscuta oficialilor CFR de ani de zile, acestia au concluzionat ca, in ciuda masurilor luate pe linia feroviara Bucuresti-Constanta in colaborare cu Politia, infractorii nu pot fi combatuti. Directorul Constantin Manea a anuntat ca, pe tronsonul amintit, CFR este exonerata de responsabilitate, cata vreme acolo se executa lucrari de reabilitare pe durata carora responsabilitatea revine companiei Astaldi, companie ce se ocupa cu aceste lucrari. Deocamdata, in zona patruleaza echipe ale politiei si ale CFR, fiind desemnat si un specialist de instalatii care sa inspecteze zona statiilor de pe traseu pentru verificarea unor eventuale defectiuni cauzate de furturi. Constantin Manea a explicat ca furturile de cabluri electrice cauzeaza intarzieri mari, datorita faptului ca, in cazul unui furt de cablu, o garnitura este in situatia de a fi blocata intr-o statie fiind nevoita sa astepte ca trenul din fata sa sa ajunga in statia urmatoare.
Cu drezina pe urma hotilor
Circulatia a zeci de trenuri care veneau si plecau de pe Litoral a fost afectata, saptamana trecuta, de furtul a peste 30 de metri de cablu electric in zona Sarulesti - Lehliu, trenurile avand intarzieri de ore intregi. Furturile elementelor infrastructurii sunt facute din depozitele situate de-a lungul caii, de pe liniile inchise materialului rulant sau de pe liniile deschise circulatiei si manevrei trenurilor, fapt ce constituie un grav pericol pentru siguranta circulatiei trenurilor. Optimist, comisarul sef Constantin Margarit (Politia TF) a declarat: "am luat, impreuna cu reprezentantii CFR, o serie de masuri deosebite si nu se va mai putea fura. Nu vor mai intarzia trenurile din cauza furturilor. Ii anunt pe cei interesati de furturile de cabluri, care vor sa comita astfel de infractiuni, ca am realizat un program de patrulare si am intocmit o harta detaliata cu zonele unde se comit infractiuni". Comisarul a adaugat ca patrularile in zonele de furt se vor face inclusiv cu drezina si ca deja au fost identificati unii hoti de cabluri din zona Lehliu. Trenurile pe ruta Bucuresti-Constanta parcurg distanta in cinci ore, a mai spus directorul Constantin Manea, indiferent de categoria acestora, din cauza lucrarilor de reabilitare a traseului, practic cu o ora si jumatate mai mult decat este normal. (T.B.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.