Fundatia "Camil Petrescu", ce editeaza revista Teatrul azi, a publicat recent in volum un eseu de Ana Maria Narti despre un spectacol care a marcat generatii de spectatori: "Medeea" montata de Andrei Serban (foto) in subsolul Teatrului La MaMa din Ne
Fundatia "Camil Petrescu", ce editeaza revista Teatrul azi, a publicat recent in volum un eseu de Ana Maria Narti despre un spectacol care a marcat generatii de spectatori: "Medeea" montata de Andrei Serban (foto) in subsolul Teatrului La MaMa din New York. La un an dupa ce Peter Brook crease "Orghast" in ruinele de la Persepolis, in 1972, discipolul sau, Andrei Serban, a montat tragedia Medeei, in greaca veche si in latina. In 1973, dupa ce o prima serie de turnee cu "Medeea" (Amsterdam, Bruxelles, Berlin, Paris, Spoleto, Baalbeck) se incheia la Avignon, criticul Ana Maria Narti a scris povestea acestui experiment unic, marturia unui laborator de creatie urmarit in repetitii, dar si cu prilejul reprezentatiilor sustinute in spatii neconventionale, in Europa si Asia. Volumul este prefatat chiar de Andrei Serban. "Medeea" dupa Euripide si Seneca reprezinta primul capitol al "Trilogiei antice" realizate de Andrei Serban pentru Teatrul La MaMa si, totodata, "motorul" care a demarat cariera sa internationala. Spectatorii romani au putut sa descopere "Trilogia..." in anii '90, in versiunea montata de regizor la Teatrul National din Bucuresti. Noul volum a fost publicat de Fundatia "Camil Petrescu" in seria "Eseuri, cronici, insemnari teatrale. (M.A.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.