>> Ministerul Transporturilor a pregatit un proiect de hotarare de guvern, in nota de fundamentare fiind prezentat detaliat traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, act normativ prin care vor fi transferate ministerului 44 hectare din Snagov, teren af
>> Ministerul Transporturilor a pregatit un proiect de hotarare de guvern, in nota de fundamentare fiind prezentat detaliat traseul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, act normativ prin care vor fi transferate ministerului 44 hectare din Snagov, teren aflat in prezent la RA-APPS.

>> Pe acest teren va fi amplasat centrul de coordonare si intretinere a autostrazii, ale carui constructii presupun, printre altele, demolarea Primariei Barcanesti si a zece case din localitate.

Din punct de vedere administrativ, autostrada va incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.

Km 0, la Petricani
Traseul autostrazii incepe din strada Petricani din Bucuresti (km 0±000), cu aproximativ 1.200 metri inaintea intersectiei cu calea ferata Bucuresti-Constanta, continuand cu pasajul Petricani peste calea ferata dubla Bucuresti-Constanta, calea ferata industriala dintre statiile de cale ferata Baneasa si Pantelimon si un drum adiacent cailor ferate.
Orientarea generala a aliniamentului va fi catre nord (pe teritoriul comunei Voluntari), la est de soseaua Pipera, apoi va trece peste Lacul Pipera pe un pod.

Nodul centurii Bucurestiului
Autostrada va trece la aproximativ 30 metri prin partea de est a gropii de gunoi din comuna Voluntari, iar la km 7 va traversa linia de centura si calea ferata existenta a municipiului Bucuresti printr-un pasaj superior. Nodul care va fi construit la km 7±500, numit "Nodul centurii Bucurestiului", va lega noua autostrada cu centura Bucurestiului. Urmand acelasi aliniament catre nord, autostrada va traversa, pe un pod, Valea Pasarea si dupa aproximativ 4,5 km se va intersecta cu viitoarea autostrada de centura Bucuresti Nord.
Inainte de a se intalni cu viitoarea autostrada de ocolire, aliniamentul va traversa teritoriile localitatilor Tunari si stefanestii de Jos, din judetul Ilfov. Se continua prin Valea Mostistea (pe un pod), langa extremitatea vestica a padurii Tiganca, dupa care va trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni (printr-un pasaj superior) la km 18±300 est de orasul Caciulati.
Dupa ce trece peste calea ferata Bucuresti-Urziceni, aliniamentul va merge in para-lel cu calea ferata Caciulati-Snagov Sat, pe o lungime de 705 metri pe partea dreapta, in zona de protectie a caii ferate.
Aliniamentul autostrazii drumul comunal DJ 101A (Caciulati-Moara Vlasiei) si Valea Cociovalistei pe un pod. Spatii de servicii de tipul S3 (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare) vor fi construite aproximativ la km 20 (in partea stanga) si aproximativ la km 21 (in partea dreapta).
Traseul continua apoi prin padurea Surlari (pe o distanta de aproximativ 600 metri) si Valea Vlasiei si apoi va trece printre padurile Surlari si Vlasia. Din acest punct, autostrada va merge in paralel cu limita estica a padurii Vlasiei pe o lungime de aproximativ 1.500 m.

Nodul Snagov
Un nod va lega autostrada de DC 184 (km 24±000) - Nodul Snagov - pentru a le permite automobilistilor sa aiba acces la autostrada spre si dinspre zonele Snagov si Moara Vlasiei. In aceasta intersectie se are in vedere construirea Centrului de coordonare si intretinere (Centrul 0&1).
In acest sens este necesara transmiterea unei suprafete de teren de 43,8 hectare, aflata in prezent in domeniul privat al statului si in administrarea Regiei Autonome Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat, in domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Transporturilor in vederea realizarii activitatilor de interes national de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, se spune in nota de fundamentare la proiectul de hotarare de guvern.
La aproximativ patru kilometri distanta de extremitatea padurii Vlasiei, pe un pod peste Valea Teiului, autostrada intersecteaza DJ 101B (Gruiu-Lipia), apoi traverseaza pe poduri, paraul Gruiu si raul la-lomita. Raul lalomita delimiteaza teritoriul administrativ dintre judetele llfov si Prahova.
Dupa ce traverseaza raul Ialomita la km 31±864, autostrada continua in directia nord-vest, traverseaza o serie de drumuri comunale si DJ 100B (Lacul Turcului-Gherghita) si raul Prahova, la km 41±500, pe un pod. La aproximativ km 42±600, pe ambele sensuri ale autostrazii sunt prevazute parcari pe termen scurt (continand Infrastructura Facilitatilor Secundare). Una din aceste parcari va fi largita pentru executia bazei de intretinere suplimentare. Autostrada va trece apoi prin Padurea Calugareasca pe o distanta de aproximativ 400 m (pana la km 45), unde se separa de aliniamentul autostrazii catre Albita (autostrazile Bucuresti-Brasov si Bucuresti-Albita au acelasi traseu pana la km 45).
Se schimba orientarea, catre vest
Din acest punct, traseul autostrazii are o orientare generala catre vest pana la km 51 si traverseaza extremitatile nordice ale padurii Dumbrava si raului Teleajen, pe un pod prin sudul localitatii Zanoaga. Incepand cu km 51, orientarea generala a aliniamentului este catre nord-vest si aliniamentul autostrazii trece peste paraul Ghighiu, apoi prin sudul localitatii Buchilasi, prin nord-estul localitatii Rafov si ale padurii Rafoveanca, traversand extremitatile acesteia.
Dupa aproximativ 700 m, autostrada traverseaza paraul Ghighiu, apoi drumul comunal DJ 1010 (DN1A-Moara Domneasca), la aproximativ 300 m de la parau. Autostrada urmeaza directia vestica, traversand o serie de drumuri rurale (agricole), iar paraul Barcanesti este traversat la km 58. La km 60±450, autostrada Bucuresti-Ploiesti se intalneste cu DN 1, unde va fi construita o intersectie pentru a permite accesul la si de la autostrada.
Un pasaj superior va fi construit pentru a traversa DN 1, aceasta necesitand demolarea Primariei Barcanesti si a aproximativ zece case care vor fi construite pe parcele de terenuri din apropiere, ca parte din proiect.

O noua orientare, nord-vest
Dupa ce trece DN 1, autostrada va avea o tendinta generala catre nord-vest. Va traversa un canal de deversare deja existent, capatul autostrazii fiind la km 61±800. De aici autostrada va fi conectata printr-un drum de legatura cu 4 benzi cu DN 1, care va fi extins de la cele doua benzi existente la patru benzi, intalnindu-se cu DN 1 in apropierea drumului de acces spre Tatarani; aceasta legatura va fi realizata printr-o ocolire.

Date tehnice
Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km, la care se adauga 0,5 km drum de legatura cu DN 1, cu raze de curba cuprinse intre 800 metri si 6.000 metri. Viteza proiectata este de 100 kilometri pe ora pentru primii patru kilometri si de 120 kilometri pe ora pentru restul de 57,8 kilometri. Lungimea curbelor reprezinta 65% (40,17 kilometri) din totalul aliniamentului, in timp ce restul de 35% masoara 21,63 kilometri. Peste drumurile publice existente care traverseaza viitoarea autostrada vor fi construite poduri.

EXPROPRIERI
Terenurile situate pe traseul viitoarei autostrazi Bucuresti - Ploiesti (A3) au fost deja sau urmeaza a fi expropriate, pe baza legislatiei in vigoare. Recent, Ministerul Transporturilor a inaintat Guvernului doua proiecte de hotarare privind necesitatea suplimentarii sumelor necesare exproprierii unor imobile si terenuri din 12 localitati situate in judetul Ilfov si intr-una din Prahova. In Ilfov vor fi expropriate suplimentar 414.227 mp din localitati ca Snagov, Moara Vlasiei sau Barcanesti, iar din Olari, judetul Prahova, inca aproape 100.000 mp. Legea exproprierii pentru cauza de utilitate publica a fost modificata in urma cu cativa ani, pentru urgentarea procedurilor. Proprietarul poate contesta in instanta numai valoarea despagubirilor, nu si exproprierea in sine, care se realizeaza imediat.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.